2011-re készül az Endurance vb Kispataki Viktorral

image

Viktor és csapata az Endurance Világbajnokság utolsó fordulóján dobogóra állhatott, a bahraini  „tesztverseny”időmérőjén pedig a második helyre kvalifikálta magát. 

Az Endurance Világbajnokság katari fordulójáról 19 csapat utazott tovább Bahrainba, ahol a sziget-ország motoros fesztiválján egy hivatalos teszt verseny kerül lebonyolításra. A hat órás verseny célja, hogy a pálya véglegesen kvalifikációt nyerjen a jövő évi naptárba.

Az RMT21 Racing Team két versenyzővel vág neki ennek a „világbajnoki teszt versenynek”: pilótáik Arie Vos és Kispataki Viktor. A fiúk Katarban Didier Van Keymulennel remek munkát végeztek, hisz a VB futamon harmadikként értek célba. A német alakulat ekkor végzett először dobogón a világbajnokságon, így érthető módon a depó most fokozott figyelemmel követi szereplésüket, megismétlődik-e a dohai dobogó?

A csütörtöki két órás szabadedzésen léptek a pilóták először pályára. A tapadás átlagon aluli, az apró homokszemcséken meg-megcsúsznak a versenyzők. Természetesen a megtett körök tisztítják az ideális ívet, így folyamatosan javul a helyzet. Több összetett és roppant lassú kanyar jellemzi a csúszós  aszfaltcsíkot. Három kanyart 1-es fokozatban, a leggyorsabbat is 3-asban veszik a srácok. Viktor most is látja az előnyét annak, hogy idén nem egy kört tett meg Kecskeméten, pályamotorral. Az összesített köridők alapján Hondájával második volt az alakulat, követve a gyári támogatású Yamaha Ausztriát.

Pénteken minden versenyző két 30 perces időmérőt teljesített. A pályát fokozatosan kiismerve javították meg a résztvevők saját legjobbjukat. A reggel futott köridők átlagolása után az élen ismét az osztrák csapat végzett, mögötte az RMT21, megelőzve az idei összetettben második Bolliger Teamet. A második időmérő edzésre a csapat mindkét versenyzője kapott új hátsó gumit, elsőt csak az előbb pályára lépő Vos, hiszen a versenyen is hasonló távokat kell, hogy kibírjon az abroncs. A holland és a magyar srác is javított legjobb köridején, amivel a rajtrácson megőrizték második pozíciójukat. Az edzésen Viktornak kétszer is megcsúszott a motor eleje, ezért időt vesztett. 2.03.26-os köridejével így is a mezőny hatodik leggyorsabbja lett, saját csoportjában második, miközben olyan kiválóságokat is maga mögé utasított, mint David Checa.

Kispataki Viktor: „Először is, szeretném megköszönni a sok gratulációt és a támogató szavakat, melyeket a hét folyamán kaptam. Remélem sikerül a csapat jó formáját átmentenünk erre a versenyre is, társaimmal mindent megteszünk a jó eredmény érdekében.”

Szombaton 11 órakor (hazánkban 9 órakor) rajtol a viadal, mely a http://ris-timing.eu/ oldalon körről-körre követhető.

Kispataki Viktor részvételét a 2010-es Endurance Világbajnokságon és a bahraini versenyen a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt, a Revolution Média Kft. és SHOX Motoros Áruház támogatja.