F1
2016. június 3. péntek, 15:59
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Pirelli
Csak szeptemberben kezdi meg az érdemi tesztelést új abroncsaival és három csapat tesztautóival az F1 beszállítója: beismerték, az idő kevés az előttük álló munkára.
Monacóban bemutatót tartott a Pirelli: egy F1-es autóra szerelve megmutatták a nyilvánosságnak, hogyan fognak kinézni az új, szélesebb 2017-es abroncsok. GP2-es és 2014-es autókon már megtették első köreiket az új gumik kezdeti verziói, de a tesztelés lényegi része, amely három csapat, a Ferrari, Mercedes és Red Bull következő évi szabályok szerint átalakított 2015-ös autóival fog zajlani, csak hónapok múlva kezdődik.
Korábban arról szóltak a hírek, hogy augusztusban lépnek pályára a hibrid autók, az átépítéssel legjobban haladó Ferrari kapcsán pedig júliusi bevetésről is szó volt. Ennek ellenére a Pirelli szerint legkorábban szeptemberben kezdődhetnek a tesztek, ezt pedig egy zsúfolt program fogja követni, versenyfutás a tél és rossz időjárás kezdetéig.
„Idő sosem elég, abból mindig többet akar az ember. De haladunk. A pályára szeptemberig igazából nem fogunk kimenni. Nincsen sok időnk arra, hogy befejezzük a munkánkat” – mondta az olasz gumicég sportigazgatója, Paul Hembery. Röviden összefoglalta, hol tartanak most: „V8-as autókkal már dolgoztunk, sor került technológiai szűrésre, áttekintettük a struktúra és keverék filozófiáit, ezzel viszonylag jól haladtunk.”
„Aztán vannak más aspektusok is, afféle beltéri tesztelés, amely most folyik, méghozzá teljes gőzzel. Szeptember, október, november – jelen állás szerint ekkor tesztelhetünk pályán. Amikor végleges eredményre jutunk a csapatokkal, teszünk majd egy kisebb bejelentést, hogy mindenki tudja, hogyan állunk.”
A Pirellinek van egy B-terve is arra az esetre, ha novemberig nem sikerül végezni a programmal: „Az időjárás tényező, az biztos. Paul Ricardon októberig még minden rendben van, de ha decemberig, januárig elhúzódik a munka, akkor megakadtál. Ebben az esetben Bahreinbe vagy Abu Dhabiba kell menned” – fejtegette Hembery.
„A legnagyobb kihívás valószínűleg az esőgumi lesz, mivel nem tudunk sokat menni velük. Bár lehet korrekt szimulációt végezni, mégiscsak szélesebb lesz” – beszélt arról is, mivel lesz majd a legnehezebb dolguk.