Autó
2016. augusztus 15. hétfő, 21:13
Kívülről kisebb mint egy Golf, belülről akkora mint egy Passat – így jellemezte Herbert Diess, a márka főnöke a Párizsi Autószalonon szeptemberben bemutatkozó modellt.
Az elektromos autó üzemben tartási költségei kisebbek a mostani modelleknél, vételára pedig a jól felszerelt dízel autókéval vethető össze – mondta az autógyártó első embere a WirtschaftsWoche lapnak adott interjúban.
A Volkswagen konszern 2025-ig harminc új elektromos autót készül bemutatni, ebből húszat a VW márka. Az akkumulátorokkal hajtott új járművek gyártásához a konszern új üzemeket is tervez építeni, mégpedig minden fontosabb piacán, Európában, Kínában és az Egyesült Államokban is.
Herbert Diess az interjúban óva intette az autógyártókat attól, hogy az ázsiai akkumulátor gyártók szállításaitól tegyék függővé magukat. “Nemzetgazdasági szempontból fontos lenne mérlegelni, hogy a beszállítók, kutatóintézetek és más együttműködő partnerek milyen konstellációja tudja a legjobban a technológiát a német és az európai autóipar számára biztosítani” – fogalmazott a VW márkaigazgatója a WirtschaftsWoche lapnak adott interjúban.