Autó
2016. április 28. csütörtök, 21:12
Szerző: Mészáros Gergely
A speciális szerelvény 20 pótkocsiból és 40 konténerből állt, melyekben természetesen Volvo alkatrészek voltak. A teherautót Magnus Samuelsson, a „Világ Legerősebb Embere” cím korábbi birtokosa vezette.
A Volvo kipróbálta, hogy mennyit bír egy gyári FH16 kamion elvontatni. Ennek érdekében Svédországban, a göteborgi kikötőben 40 darab, Volvo alkatrészekkel megrakott konténert pakoltak fel 20 pótkocsira, amelyek egy 300 méter hosszú országúti vonatot alkottak. A teherautóval együtt a teljes járműszerelvény tömege 750 tonna volt, a küldetés pedig: álló helyzetből elindulni a Volvo FH16 vontatóval és a 750 tonnás szerelvény élén megtenni 100 métert.
A teherautót Magnus Samuelsson, a „Világ Legerősebb Embere” cím korábbi birtokosa vezette. „Kevés dolog hasonlít ahhoz az élményhez, amikor az egyéni fizikai korlátokat próbára tesszük és győzelmet aratunk. Sok kemény kihívással néztem szembe az évek során, de ez a legnagyobb elhúzandó teher, amivel találkoztam” – mondja Magnus Samuelsson. A kihívásban társa a nagy tapasztalattal rendelkező haszonjárműves újságíró, Brian Weatherley volt. „Igazán lenyűgöző, hogy a Volvo Trucks kifejlesztett egy akár 325 tonna szerelvényössztömeggel is megbirkózó automatizált váltót. Ám több mint 700 tonna szerelvényössztömeget elvontatni egyetlen sorozatgyártású teherautóval – na, az aztán igazán hihetetlen. Haszonjárműves újságírói pályafutásom 30 éve alatt soha nem láttam még ilyet” – mondta Brian Weatherley. A próba sikerült, s bár a trió tempója még lassú volt, az ausztrálok már gondolkodnak a szerződtetésükön.