A Szuper–1600-as kategória első két helyét szerezte meg a Suzuki Team Hungary a Rali Országos Bajnokság nyitófutamán, az Eger Ralin. Bútor Róbert és Tóth Vilmos mindössze egy szakaszra engedte át a vezetést, amikor az eltört féltengelyük hátráltatta őket.
A csapat azonban ez alatt az egy gyorsasági alatt sem adta ki a kezéből az első helyet, hiszen Ollé Sándor és Kerék Balázs álltak az élre, akik végül másodiknak futottak be, teljessé téve ezzel a csapat sikerét.
Kelenföldi László, Magyar Suzuki Zrt. képviselője: – Azt hiszem, hogy ennél jobb szezonkezdést nem is kívánhattunk volna. Szerettük volna, ha mind a két autónk dobogós helyen végez. Ezt a fiúk felülmúlták, és az első két helyet szerezték meg. Csak gratulálni tudok mind a két párosnak és a teljes Suzuki Team Hungary-nek. Nem sokkal a célba érkezés után beszéltem telefonon dr Vas Sándorral a Magyar Suzuki Zrt. kereskedelmi igazgatójával, aki szintén gratulált a csapatnak. Úgy gondolom, hogy ez a siker nagyon fontos a Suzuki gyár számára is. Várjuk a Miskolc Ralit, ahol már az új Suzuki Swift Szuper–1600-as autókkal indulunk.
Bútor Róbert: – Nagyon örülök a győzelemnek, és hogy a Suzuki Team Hungary első versenyén mindjárt kettős győzelmet arattunk. Az egész csapat nevében mondhatom, hogy nagyon sokat dolgoztunk az elmúlt hetekben, hogy ez az eredmény megszülessen és nagyon büszkék vagyunk rá. A verseny nagyon jól kezdődött, bár a prológon nem remekeltünk, de reptér nekem soha sem volt az erősségem. A hatodik gyorsaságira sikerült negyven másodperc előnyre szert tennünk. A hetedik szakaszon azonban eltört a baloldali féltengelyünk, és a teljes előnyünket elvesztettük. 1,5 másodperc hátránnyal visszacsúsztunk a második helyre. Vasárnap reggel nagyon fel voltunk spanolva, és már az első gyorsaságin visszavettük a vezetést. Örülök, hogy győzelemmel kezdhettük a szezont, és hogy Ollé Sanyi is ilyen jól szerepelt. A verseny előtt azzal tisztában voltunk, hogy a csapatépítésben kiválóan együtt tudunk működni, most pedig az is bebizonyosodott, hogy versenyen is megvan köztünk az összhang. Úgy érzem nagyon erős csapatunk van. Köszönöm a nézőknek a szurkolást, a Suzuki Sport Európának a kiválóan felkészített autót, a csapatunknak pedig a háttérmunkát.
Ollé Sándor: – Mindennel nagyon elégedettek vagyunk. Kezdésnek ennél jobb eredményt nem is képzelhettünk el. A célunk az volt, hogy az első háromba végezzünk, és hogy végre megtörjük az átkot, ami rajtunk ült az Eger Ralikon. Az első gyorsaságin Kakusziék előttünk kaptak defektet és utolértük őket. Az út annyira szűk volt, hogy előzni nem lehetett rajta, és akkor por volt, hogy ők nem láthattak minket. Végül egy kanyarban melléjük beesve tudtuk őket megelőzni. Egy kicsit el is ment a kedvünk a versenytől, hogy az Eger Rali megint hozza a formáját, de aztán szerencsésebben alakult minden. Nagyon biztonságos, puha beállításokkal kezdtünk, és a nap végére folyamatosan keményítettük az autót. Pont azon a gyorsaságin tudtunk jó időt autózni, amikor (Bútor) Robinak eltört a féltengelye, így szombat estére átvettük a vezetést. Vasárnapra úgy döntöttünk, hogy kockáztatunk, és rövid áttételt rakattunk be. Már az első gyorsaságin láttuk, hogy nem volt jó döntés. Robi nagyon elhúzott tőlünk. Így nem is hajtottunk annyira. A második helyezéssel maximálisan elégedett vagyok, a Suzuki Team Hungary kettősgyőzelmének pedig nagyon örülök. Nagyon megerősödött a Szuper–1600-as mezőny, ha Kakusziéknak nincs a defektjük, akkor biztosan szoros versenyt vívunk, de Pálinkás és Vas is nagyon jól autózott. Szükségünk lesz a Swiftre a következő futamokra.
Szuper–1600-as bajnokság állása egy futam után:
1. Bútor–Tóth 10, 2. Ollé–Kerék 8, 3. Kakuszi–Kakuszi 6, 4. Pálinkás–Bagaméri 5, 5. Pénzes–Zachár 4