A Nemzeti Sportszövetség és a hazai szponzorok és szponzorkeresők közötti kapcsolatok élénkítésére létrejött Szponzorációs Asztaltársaság megtartotta a „Fórum 2007, Magyarország az európai szponzorációs piacon” konferencia sajtótájékoztatóját a Magyar Sport Házában.
Kőszegi András, a Brand Trend Kommunikációs Tanácsadó Bt. képviseletében, és egyben a Szponzorációs Asztaltársaság egyik alapító tagjaként, a házigazda szerepét betöltve üdvözölte a sajtótájékoztató résztvevőit.
Szántó Éva, a Nemzeti Sportszövetség főtitkára szerint, napjainkban, amikor egyre több szó esik a sport finanszírozási helyzetéről, és a különböző megoldási lehetőségekről, egyre nagyobb jelentőséggel bír a szponzorációs kapcsolatok megvalósítása a sport területén is. Annak ellenére, hogy számos kitűnő együttműködési példa van előttünk ideális szponzorációkról, a többség mégsem mondhatja el magáról, hogy rendelkezik olyan támogatói háttérrel, ami valóban tudná segíteni az ő munkájukat. A Nemzeti Sportszövetség tevékenységét illetően a szervezési folyamatokban, sikerült egy olyan megállapodást kötni a szervezőkkel, melynek jóvoltából az NSSZ tagszervezetei számára jelképes összegért lehetővé válik a nemzetközi szponzorációs konferencián való részvétel, amennyiben a tagok az NSSZ-en keresztül regisztrálnak. Ismerve a sportszervezetek, szövetségek, és egyesületek mai anyagi helyzetét, jelentős kedvezményről van szó.
Kassai Lili, a Business Group ügyvezető igazgatója, és a Szponzorációs Asztaltársaság alapító tagja kihangsúlyozta: a 2007. június 5.-i Fórum fő célja, hogy a sikerhez vezető út reális történeteit mutassák be minél szélesebb kör számára.
Első előadásként a magyar és az európai szponzorációs piac kerül bemutatásra. Egy európai kutatás eredményeképpen, melyben Magyarország is részt vett, kiderült, van érdeklődési igény, hiszen Magyarország volt a 3-ik legnagyobb számban bejelentkező ország egyike.
A második előadásban, mely a Chelsea és a Samsung partneri együttműködésének esettanulmányozása, a Samsung európai igazgatója mondja el tapasztalatait.
Az európai szponzorációs szövetségnek az alelnöke tartja a harmadik előadást, mely a szponzorációs együttműködés sikerkritériumairól szól. Az ő tapasztalataik alapján elmondják mik azok a kulcstényezők, melyek a sikerhez vezető utat valamilyen módon befolyásolják. Dr. Schmitt Pál, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke arról fog beszélni, hogy a szponzoráció milyen szerepet tud a mai, illetve a következő fázisú magyar szponzorációban jelenteni.
A Samsung és az Adidas közös előadásában, a két cég közötti együttműködés mozgatórugóit fogják bemutatni.
Zárprogramként egy kerekasztal-beszélgetésen belül a szponzorfalak használatának tilalmáról lesz szó.
A fórum végén a jelenlévő résztvevők között 2 db. belépőjegy kerül kisorsolásra a Chelsea valamelyik őszi mérkőzésére, mely magába foglalja az utazás, szállás, ellátás költségeit 1 napra.
Dr. Fazekas Ildikó, az ÖRT önszabályzó reklámtestület főtitkára, és egyben alapító tag szerint a rajtpisztoly eldördült, és klasszikus értelemben már beszélhetünk szponzorálásról Magyarországon. Az egyik oldalon ott vannak a szponzorkeresők, akik keresik az utat klasszikus és jól kidolgozott ajánlatok formájában, másrészt a szponzorok keresik a jó együttműködéseket, ahol megfelelő ellenszolgáltatást és márkaértéket tudnak kapni, mely az egész kommunikációjuk alapelve.
Csifári Tibor, a Sport Agency ügyvezető igazgatója, a Szponzorációs Asztaltársaság egyik alapító tagja felszólalásában kifejtette, hogyan lehetne a piacon meglévő tudásanyagot összegezni és összeállítani. A Fórum a gazdasági tevékenységet folytató szereplők számára szól, és találkozási lehetőséget kínál a támogatói piac szereplőinek.
A „Fórum 2007” egy igazi civil kezdeményezés a szponzoráció piacán, ahol a rangos nemzetközi résztvevők mellett a hazai sporttársadalom is a legmagasabb szinten képviselteti magát (MOB és NSSZ).
Bővebb információk a www.szponzoral.hu weboldalon.
XLsport – Szabó Gabriella