Sebestyén H. Katalin a Sportlife Média Kft. szakmai igazgatója igazít el, az általuk képviselt sportolói támogatásról, amelyben a sportolók marketingmenedzselését vállalták fel.
A Sportlife Média Kft. olyan támogatási rendszert alkalmaz, amelyben az élsportolók számára a társadalmi és anyagi biztonságuk megteremtését, média megjelenési lehetőséget teremtő rendezvények szervezésével kívánják elérni.
A Sporttörvény kimondja, hogy hivatásos sportolókat csak munkaszerződéssel lehet foglalkoztatni. A sportklubok nehezen tudják felvállalni ezt a hatalmas költséget, amit a bérterhek jelentenek. Ezért alakult meg a mi cégünk, hogy a marketingszerződéseket köthessünk és tényleges marketingtartalommal feltöltsük ezeket. Abból áll, hogy a hivatásos sportolóknak van egy munkaszerződésük, amely a sporttevékenységükről szól és van egy marketing szerződésük, ami alapján kötelezettséget vállalnak rendezvényeken való megjelenésre, interjúk adására, a szponzorokkal való kapcsolattartásra és karitatív jellegű programokon való részvételre. Napi szinten csinálunk a sportolóknak megjelenési alkalmakat. Ezt mind teljesíteniük kell, azon felül, hogy sportolnak, edzésekre járnak, mérkőzésekre járnak és eredményt kell elérniük.
Ma már nem elég, ha egy sportoló sportol, el is kell tudnia magát adni.
Ezt a tevékenységet vesszük mi át. Ezekkel a marketing teljesítésekkel foglalkoztatjuk őket. Média megjelenéseket biztosítunk. A sportolókkal egyéni szerződést kötünk, ez alapján tervezzük és tűzzük ki a média megjelenéseket, ezért kapnak ők pénzt. A sportoló a marketing jogát adja el nekünk. Például, gyerektáborba látogat két híres focista, ezzel a gyerekek látnak egy pozitív értékképet, megismerhetik személyesen a sportolókat, közös élménnyel gazdagodnak.
Többen mennek ki egy-egy helyszínre, így a kevésbé ismert sportolókat is meg tudjuk ismertetni. Ezzel a sportolók marketing értékét tudjuk növelni, médiaismertségüket fokozni. Meg kell tanulniuk magukat eladni, ahhoz, hogy érvényesüljenek az életben. Ezért meg kell jelenniük a nyilvánosság előtt, hogy (például) maguknak szponzort találjanak. Ezért vagyunk mi, hogy ezt segítsük és megerősítsük.
Jelenleg készül az új honlapunk, de lesz saját TV és rádióműsorunk is, amely jelenleg készülőben van. Folyamatosan bővítjük a lehetőségeket, hogy a növekvő számú élsportolói bázisunkat mozgósítani tudjuk.
Nem szeretnénk bulvárosra venni a sportolók média megjelenését, karitatív jellegű programokat szervezünk inkább. Felvettük a kapcsolatot a Vöröskereszttel, Az „Együtt az utánpótlássportért!” kampányban is szerepeltek sportolóink, ez a Nemzeti Sport Akadémia rendezvénye, valamint kórházakban látogatunk meg beteg gyerekeket.
Rengeteg cég keresi az ismert arcokat és színvonalasabbnak találják a bulvár sztároknál a sportolókat, akik akár példaképek is lehetnek. Olyan rendezvényeket keresnek, amelynek van üzenete, értéke. Ehhez pedig a sportolók nívós vendégek.
Eddig nekünk 100-150 sportolónk van, akikkel szerződést kötöttünk. Nagyon szeretnénk ezt bővíteni, most van az átigazolás, szerződéskötés időszaka.
Az első csatlakozónk a Dunaferr férfi kézilabda csapata volt, ők számunkra ezért a kedvencek és velük lehet a legjobban dolgozni is, a Budapest Honvéd SC focicsapat a másik akik nagyon feljöttek most, hogy magyar kupát nyertek. Utána csatlakozott a Tatabánya SC., Budapest Bank FTC, akik a női csapatunk. Ők idén Magyar Bajnokságot nyertek. Nagyon várom hogy több női sportolónk legyen, mert szeretünk velük dolgozni, szívesebben szerepelnek mint a férfi sportolók.)
Ezzel a foglalkoztatási modellel csapatokat mozgósítunk, ezen belül egyénileg leszerződünk egyéni sportolókkal is. Egyenlőre csak a magyarokkal.
Ezen túl van nekünk egyéni sportolónk is, pl.: Igali Diana, Berki Krisztián, Csaj Renáta.
Kommunikációs partnereink segítségével tesszük lehetővé a média fellépéseket. Állami sportszervezetekkel vettük fel a kapcsolatot, mint pl.: a Magyar Olimpiai Bizottság, amellyel szorosabbra szeretnénk fűzni a kapcsolatot, hiszen ugyanolyan érdekvédelmi szervezetként működünk mint ők.
Folyamatosan bővítjük média tárunkat és biztosítunk egyre több megjelenési alkalmat sportolóinknak.
Számunkra a legfontosabb, hogy a mottónk és szlogenünk életre kelljen, miszerint: „ Az élsport mellett is és az élsport után is van élet!”
XLsport – Faragó Beatrix