TOYO TIRES Dubai 24 órás gyorsasági autóverseny

dubailead.jpg

Az elmaradt DAKAR Rallye miatt a sportvilág – főképp az autósportok szerelmeseinek – figyelme ezen a héten egy másik "sivatagi" rendezvény, a DUBAI24órás, vagyis ugyancsak hosszútávú állóképességet igénylő autóverseny felé fordult.

Az immáron 3. alkalommal megrendezésre kerülő egésznapos versenyen idén már 5 magyar autó készül a péntek délutáni rajtra. A BOVI Motorsport két Porsche-motoros járműve mellett a Zengő Motorsport két SEAT Leon kupás autója és újoncként az Endurance Club Hungary Ford Fiestája rója a tesztköröket az 5.230 méteres – a sivatagi környezet miatt – finom homoktól csúszós aszfaltcsíkon.

DSC_7208.JPG

A BOVI Motorsport a SP1 (Silhouette Car) kategóriában a már tavaly is nagy feltűnést keltett Brokernet-Silver Stinggel indul versenybe 440 Le teljesítménnyel és szépségdíjas formával. A tartalomról, vagyis a megfelelő eredményről sokat próbált versenyzők gondoskodnak: Bódis Kálmán, Rácz István és Barta Attila tavaly az azóta világbajnokká avanzsált Talmácsi Gáborral kiegészülve kategóriája 3. helyét szerezte meg. Idén is hasonló céllal állnak rajthoz az azóta sokat fejlesztett autóval.

DSC_7177.JPG

Az A6 kategóriában induló Porsche 996RS-ben a csapat újonca Fekete Krisztián mindjárt első körein 2’22" időt is futott, ami figyelembe véve a körülményeket (először ült ebbe a járműbe és a pályát is csak szimulátoron
látta) bíztató a várható végeredmény szempontjából. Ebben a kategóriában a legnagyobb a tülekedés, hiszen 30 hasonló Porsche mellett a Ferrarik és BMW-k is ott lesznek. A szabadedzés 2’17,25" ideje egyelőre a 24. helyre elég.

DSC_7195.JPG

A ZENGŐ Motorsport és a PROCAR Motorsport két kupás SEAT Leonnal képviselteti magát.
Az 50. rajtszámu autóban Csuti László, Csuti Viktor, Nagy Tibor és Zengő Zoltán ül, az 51-es Balásdi Szabó István, Zsille Péter, Kontra György és Sarrang Balázs segítségével igyekszik minél megbízhatóbban teljesíteni, leginkább hibátlanul végigcsinálni a versenyt. Erre minden esélyük megvan, hiszen kipróbált, az otthoni kupás futamokon edződött pilóták mind és többen közülük tavaly is itt köröztek már a Dubai Autodrome-on. A SEAT-okon alig kellett változtatni – gyakorlatilag csak az üzemanyag tartályt cserélték 100 literesre – megbízhatóságuk legendás, hiszen az otthoni versenyeken induló tucatnyi társukkal együtt szinte hibátlanul teljesítették az OB futamokat.

DSC_7104.JPG

Az ezt a pályát most először kóstoló Endurance Club Hungary 1600 ccm Fiestás csapata Bánkúti Gábor, Gáspár István, Herter Gusztáv, Laczkó Tibor, Nyitray Béla összeállításban áll rajthoz. A 170 Le A csoportos autó szinte összes karosszéria eleme végletekig lekönnyített carbonszálas elemekből készült, így üresen mindössze 860 kg, tehát igen jó súly/Le aránnyal rendelkezik, ezért sajtóreferensük Surányi Géza az A1 kat. belül dobogós helyezésre számít. az első mért köridők alapján ez reálisnak is tűnik hiszen 2’35"
körüli idejükkel kategórájuk 3. helyén állnak.

DSC_7222.JPG

A csütörtöki nap folyamán még kétszer ülhetnek autóba a versenyzők: délután kétórás időmérő dönti el a holnapi guruló start sorrendjét, este pedig lehetőség lesz éjszakai körülmények között is tesztelni a gépeket.