Forma-1 Spanyol Nagydíj: a második évadnyitó

f1.jpg

A Formula-1-es világbajnokság az idei esztendőben tizennyolc helyszínen állomásozik. A hagyományőrző és az újabb pályák mellett Valencia és Szingapúr is újdonsággal szolgál. Az első futam március 16-án kerül megrendezésre, amely a csapatokat és a rajongókat is nagy várakozással tölti el.

Bár az erőviszonyokra a téli tesztek során nem derül fény, a BMW-Sauber istálló már most előretekint a teljes évadra, amelytől sikereket várnak.

Negyedik állomás: Spanyol Nagydíj

Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója: "A háromhetes szünet után az első európai futam olyan, mint egy újabb évadkezdés. Itt már teljes erőbedobással harcolnak a csapatok. A kamionok és vendéglátó létesítmények nemcsak impozánsak, de megkönnyítik a munkát is. A katalán pálya különböző elvárásokat támaszt a csapatokkal szemben. Mivel a pályát tesztelésre is használják a csapatok, mindig is fontos teljesítménymérő volt."

Willy Rampf, technikai igazgató: "A számos tesztelés révén a csapatok nagyon jól ismerik a pályát, mégis minden alkalommal új kihívást jelent. A szél mindig meghatározó szerepet játszik. Emiatt oda kell figyelni a beállításokra, mert könnyű tévedésbe esni. A gyors és a közepesen gyors kanyarok nagyobb leszorító erőt követelnek. Emiatt az abroncsok is nagy igénybevételnek vannak kitéve, így a legkeményebb keverék kerül bevetésre."

Robert Kubica: "2007-ben csalódást okoztak a módosítások, mert az új pályában kevesebb örömömet leltem mint a régiben. Nagyszerű érzés nagy leszorító erővel átszáguldani a kanyarokon, de sajnos a két ilyen jellegű kanyarban sikánokat építettek, így csak 70 kilométeres óránkénti sebességgel tudunk haladni. De ügyelni kell a biztonságra, és bár a régi élvezetesebb volt, a mostani biztonságosabb. A teszteléseknek köszönhetően mindenki jól ismeri a pályát, így számos adat a rendelkezésünkre áll."

www.formula.hu