Bukarestben is bemutatták a Közép-Európa-ralit

rali.jpg

Kemény szervező munka előzi meg a Közép-Európa-ralit, ilyen programot általában egy évig készítenek elő, most azonban csak három hónap van rá – mondta az MTI-nek kedden Bukarestben Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért felelős államtitkára.

Újhelyi István az előző napon tartott budapesti sajtóértekezlet után kedden Bukarestben is tájékoztatta a szervezőkkel – így Etienne Lavigne-nyel, a Dakar-rali versenyigazgatójával – együtt az ottani sajtót. A hétnapos, autók, motorok és kamionok számára kiírt Közép-Európa-rali a Dakar-széria első viadala lesz, magyarországi és romániai szakaszokkal.
   
Ezzel kapcsolatosan az államtitkár elmondta: a magyar fél kereste meg a román partnereket, hogy a két ország közös rendezvénye legyen ez a verseny. Bár Budapestről indul és a Balatonra érkezik a mezőny, közben három napot Romániában is tartózkodik. Az útvonal Nagybánya és Szováta környékén halad át. Felhívta a figyelmet ennek az együttműködésnek a jelképes jelentőségére, amennyiben – mint fogalmazott – a két országnak meg kell tanulnia közös programokban is gondolkodni.
   
Mint elmondta, személyesen kérte fel társvédnöknek Borbély Károly romániai informatikai és távközlési minisztert. Emlékeztetett arra, hogy ez a fiatal miniszter maga is elkezdett ralizni navigátorként, pilótája pedig Románia egyik legismertebb versenyzője, Mihael Leu, aki egyben az ő kabinetfőnöke is.
   
"Kemény szervező munka kezdődik, ilyen programokat általában egy évig készítenek elő, nekünk van rá három hónapunk. A francia jogtulajdonos szerint azonban ha jól sikerül a program, akár hosszú távon is számíthatunk erre a lehetőségre" – mondta Újhelyi.
   
Borbély Károly az MTI-nek elmondta: a román kormány tagjaként megpróbálja a lehető legtöbbet kihozni ebből a rendezvényből, amely rendkívül fontos az ország fejlődése, a beruházások, a vendéglátóipar és a beruházások szempontjából.
   
Romániában nem volt még ilyen magas szintű rendezvény, nagyon sok motoros, autós és kamionos versenyzővel lehet számolni – tette hozzá a miniszter, aki szerint emiatt sok lesz a teendő. Biztosítani kell szállásukat, ezen kívül szavatolni kell, hogy a pályák feleljenek meg a nemzetközi szövetség szabványainak. Kifejezte reményét, hogy a helyi önkormányzatok anyagi és humán erőforrásaikat mozgósítva mindent megtesznek a verseny sikere érdekében.
   
A viadal április 20-án rajtol.
   
A program:
április 18. és 19.: gépátvétel, ellenőrzés
április 20.: Budapest-Nagybánya (Baie Mare)
április 21.: Nagybánya-Szováta
április 22.: Szováta és környéke
április 23.: Szováta-Debrecen
április 24.: Debrecen-Veszprém
április 25.: Veszprém és környéke
április 26.: Veszprém-Balatonfüred

MTI