Offroad sport: Az első tizenötben

offroad.JPG

Két versenynap után, Mírek Zapletal az abszolút 12. helyen áll, és első a privát csapatok pilótái között!

Mírek Zapletal a Central Europe Rally versenyén egy régi-új navigátorral áll rajthoz. Régi, hiszen Vladimír Nemajer az OffROADSPORT CZ csapat pilótájának, Petr Procházkának állandó navigátora, és egyben új is, hiszen most először próbálja ki magát Mírek Zapletal mellett. A Mitsubishi L200-as pilótája kénytelen volt „kölcsönözni“, hiszen az ő egyes számú navigátora egészségügyi okok miatt nem jöhetett a versenyre (két héttel a rajt előtt eltörte a lábát).

Vasárnap reggel a verseny egy hivatalos rajtceremóniával kezdődött Budapestről a Hősök Teréről, amely után a versenyzők egy 50 kilométeres etap megtétele után álltak rajthoz a verseny első versenykilométereihez Dabason. Mindezt a Zapletal – Nemajer páros mindennemű nagyobb technikai gondok nélkül tette meg. Mírek így kommentálta az első szelektív szakaszt: „Nagyon jó, és technikás szakasz volt, de nem navigáció-igényes, és én örülök, hogy technikai gondok nélkül teljesítettük. Kár, hogy csak 45. rajtolhattam, mert így legalább 12 autót előztem meg, nem számolva azokat, akik még félre is húzódtak. Ami a navigátoromat illeti, elégedett vagyok, hiszen jelesre vizsgázott Vláďa az itinerbeli francia kódok megfejtéséből. 🙂 Tehát egészében véve elégedett vagyok a 15. hellyel.“

Délután, egy rövid szerviz után az egész mezőny felkerekedett, hogy megtegye a Romániába tartó, 400 kilométeres összekötő szakaszt. Romániában, Nagybánya központjában a szervezők egy négysávos utat jelöltek ki szervizparknak, így rengetegen láthatták nemcsak az autók, de a szerelőket is „akció“ közben. Itt nemcsak Nagybánya városa, de az egész környék együtt él, rajong és szurkol a Dakar Series versenyzőinek, amit nem is szemléltet semmi sem jobban, minthogy nézők százai integettek a versenyzőknek út mentén a késői órák ellenére is.

Sajnos nem minden versenyző számára alakult szerencsésen már az első nap sem. Palik László autója felborult az első szelektív szakaszon, és számára nem maradt más megoldás, mint megvárni a szervizkamion segítségét.

A pech a quatar-i Al Attiyahot is utolérte egy defekt formájában. 4 percet töltött a versenyző szereléssel, ami számára a nap végén csak a 13. helyet jelentette. A szakaszt végül Stéphane Peterhansel nyerte, akit szorosan követett az amerikai Robby Gordon, két-másodperces hátránnyal, míg a dobogó harmadik fokát a 203-as rajtszámmal versenyző De Villiers szerezte meg.

Hétfőn reggel a versenyzőket Nagybánya főutcáin szikrázó napsütés és két 75 kilométeres szelektív szakasz megtétele fogadta. A mai nap viszont sajnos a mi csapatunknak nem kedvezett. Pár kilométerrel a rajt után víz került az Mitsubishi motorjába, aminek hatására nem nyújtott százszázalékos teljesítményt az autó, és a két trippmaster sem működött. (Ez az autó sajnos Dakaros, sivatagi környezetre van építve, ahol a vízzel olyan gyakran nem találkozik).

„A pálya nagyon szép volt, és rendkívül technikás. Rendkívül szeretem a romániai pályákat, szívesen térek mindig ide vissza. Csak azt sajnálom, hogy az egész verseny nem két hónappal később lett megszervezve. Ezekben a hetekben itt most fejeződik be a tél, ami meg is látszik a hófoltokból a pályán, és a pálya szélén. Ha kicsit később jövünk a hegyekbe, biztos folytathatnánk az eredetileg megtervezett utat egészen Szovátáig. Pontosan az időjárásnak köszönhető az is, hogy ma a második szakaszt 50 kilométerrel lerövidítették a szervezők, mert a felázott talajnak köszönhetően pár kamion bent ragadt a pályán. Kikerülni a kamionokat csakis a pálya rövidítésével lehetet, de a szervezők ígérték, mindent megtesznek azért, hogy holnap újra használható legyen ez a pályaszakasz is.”

A mai napon csapatunk a 12. helyen végzett, rögtön a gyári csapatok mögött, és be kell ismerni, nagyon jó érzés a nevünket egy listán látni a topp-versenyzők között.

Szerző: Kulcsár Gabi
www.offroadsport.cz