Az első szerviz után, a mai napon a H csoport és a motor / quad kategóriában kettő, míg a T kategóriában három szelektív szakasz várt még a versenyzőkre.
A hátralévő három pálya viszont nem kis meglepetéseket és izgalmat hozott. Sok versenyzőnek gyűlt meg a baja a hosszú szakaszokkal, hiszen több versenyző is a kifogyott üzemanyag miatt került hátrányba, vagy épp „forfait-olni” kényszerült.
A harmadik szelektív legnagyobb szenzációját a Porizek – Sykora kettős szolgáltatta a BMW X5-össel, akik miután megnyerték a szelektívet, a célvonal és a beíró állomás között egy hatalmasat borultak és alaposan összetörték a BMW-t. Szerencsére a versenyzőknek nem lett bajuk ”csak” a verseny feladására kényszerültek. Ezt követően Palik, Zapletal és Korda voltak a legesélyesebbek a dobogós helyekre. Palik a negyedik és az ötödik szelektívet is megnyerte.
A nap nagy vesztese Zapletal volt, akinek az utolsó szelektíven kuplung probléma miatt megállt az autója, így nem tudta befejezni az első napot. A Korda – Tóth duó és a bajnoki Nissan PickUp meglepően jól muzsikáltak első versenyükön. Az utolsó szelektíven ők is kaptak ugyan egy defektet, de szerencsésen behozták a Nissant a célba és így nyolc perces hátránnyal a második helyen várhatják a folytatást. Nagyon jól hajarázott a nap végén a Fazekas – Horn duó is a mérges hangú X5-ös BMW-vel, aminek a harmadik hely volt a jutalma a nap végi elszámolásnál a nem hivatalos napi eredmények alapján.
A H csoportban továbbra is a Benyó – Lichner kettős áll az élen, a jó öreg Pajeroval. Ebben a kategóriában ugyan a Csasztvan – Simon kettős az utolsó szelektíven legjobb időt produkált, de a korábbi „forfait-juk” miatt ez cseppet sem veszélyeztette Benyóék első helyét.
A motoros / quados kategóriában Fekete László zárta a legjobban a szombati napot. Két valódi kétkerekűvel száguldó versenyzőnk Nagy István és Kerék Balázs várhatóan szintén a „forfait” szabályai szerint tudják folytatni a küzdelmet.
Vasárnap még öt szelektívszakasz vár majd a mezőnyre Kötegyán környékén.
A szombati esti szervizben mondták:
Korda Erik: „Nehéz napon vagyunk túl, hiszen számomra a 300 kilométernyi gyorsasági nem megszokott. Az utolsó szakaszon már alig éltem, ráadásul ott defektet is kaptunk. Sajnos Zapi kiesett, így az összetett második helyén állunk. Jó munkás, de tetszik! Az autó hibátlan, teljesen felkészített.”
Zapletal Miroslav: „Az utolsó gyorsaságin kuplung problémánk akadt.”
Palik László: „Az utolsó szakasz nagyon kemény volt vezetés technikailag és navigátori szempontból egyaránt. Nekünk azok a gyorsaságik nem igazán fekszenek, ahol egyenesen, padlógázzal kell sokat menni, mert a mi autónknál sokkal több erősebb autó van a mezőnyben. Így a technikás részek tetszenek leginkább. Egyelőre vezetjük a viadalt, de az utolsó szakaszra mindent be kellett vetnünk. Az itiner nem volt igazán tiszta, rosszul lehetett abszolválni a jeleket, és maga a pálya is brutál nehéz volt…”
Gál István: „Vegyes érzéseink vannak a második kör után is. Fantasztikus élmény volt, hogy magunkhoz képest 12 percet javultunk, hiszen azokra a pályákra az első körben választott gumijaink alkalmatlanok voltak. A következő körre viszont, a száraz gyorsaságira az abroncsaink ismét rossznak bizonyultak, ezért van bennünk ez a kettős érzés. Az utolsó szakasz pedig, non-plussz ultra volt, fantasztikus, teljesen idegen pálya volt a számunkra, de komoly élmény. Az autó hibátlanul működött a fiúk nagyon jól dolgoztak!”
Murczin Zsolt: „Egészen jól sikerült a mai nap, az első gyorson kaptam egy defektet, ami miatt tizenöt percet bent voltunk. A következő gyorsokon jöttünk szépen felfelé, már úgy érzem, egész jó helyen autózunk. Igaz ezen a záró gyorsaságin kicsit eltévedtünk, az itiner nem a legjobb, hiszen alternatív útvonalak is szerepeltek benne, ami miatt sokan eltévedtünk. Az autó egyébként jónak tűnik, a fiúk szépen rendbe rakják, és holnap támadunk.”
Lukács András: „Nem jól sikerült, illetve vegyesen, voltak a napnak jó pillanatai és rosszak is. A nap legjobb eredménye az volt, amikor vezettük a kategóriát, abszolútban pedig, az ötödikek voltunk. Most értük el talán a nap legrosszabb állapotát, a kategóriában a harmadik helyre csúsztunk vissza. Nagyon sok műszaki problémánk akadt, defekttel kezdtük, aztán tönkrement a váltónk, majd eltörött a féltengelyünk, később pedig, a spanifer szorult be a hátsó hajtás alatt. A váltó miatt négyszer kellett megállunk a gyorsaságin. A hátrányunk holnap behozható, ezen leszünk.”
Fazekas Károly: „A záró szakasz nem igazán tetszett, a terep is elég kemény volt, és pont szembe sütött a nap, ami miatt alig láttunk. Kemény pálya, sok a gödör, rendesen igénybe vette a kocsit, de szerencsére teljesen hibátlan, jól viselte a megpróbáltatásokat.”
Fekete László: „A műszaki probléma egyik részét sikerült kiküszöbölnünk, a többi hibát most próbáljuk kijavítani. Ez a gyorsasági nagyon tetszett, az egész mezőny úgy ahogy volt eltévedt, végül Szabó Lacival sikerült megtalálnunk a helyes utat, és onnantól kezdve szépen eljöttünk párban.”
Benyó Miklós: „Nagyon rossz gumit választottunk, és ez nagyon visszafogta az autót. Az itiner nem volt megfelelő, többször eltévedtünk, emiatt nagyon sokat kaptunk.”
Nagy István: „Elrontottam, elnéztem két jelet, innentől kezdve elvesztettem a fonalat. Nem találtam vissza se az itinerre, se a méterszámlálóra. Benyó Mikiék segítettek kijönni, mentem utánuk, ha ők nincsenek, még most is bent kóválygok.”
Szabó László: „Nagyon tetszett a mai nap, végre egy igazi navigálós pálya, végig figyelni kellett a métereket és az itinert. Szeretem, ha ilyen az itiner, így izgalmasabb a verseny, mintha kijelölt szalagok között kell rohangálnunk.”
Linninger Patrik: „Nagyon tetszettek a pályák, ami számomra egy komoly kihívás, mert a crossban nem nagyon kell navigálni. Így számomra nagyon összetett volt, tetszik, csak még fel kellene nőni a feladathoz. A motor és a navigáció is egy picit tönkrement, „forfaitolunk” és holnap újra megyünk.”