A Full-Gas Motorsport Egyesület Gyorsasági csapatának kiemelt versenyzője Kispataki Viktor három hét alatt négy versenyt futott – egyre javuló formában.
Az Alpok-Adria Bajnokság hatodik futamát ismét Rijekában rendezték. Viktor az előző futamon teljesített pole pozíciója, és a versenyen elért dobogós helyezése után bizakodva várt a megmérettetésre.
Az első mért edzésen a stock VB menő Marco Jerman a második körében futott egy 1.30.1 időt, amivel el is vitte a rajtrács első helyét. Azért álljunk meg egy szóra ennél az eredménynél. Igaz, hogy neki ez tulajdonképpen hazai pálya, az is igaz, hogy biztos tudja ide a legideálisabb beállításokat, de hogy a Stock Hondával jobb időt motorozzon a pályacsúcstartó Berto Camlek, és a szintén nem lassú Andreas Meklau superbike-os idejénél, az kicsit fura.
Viktornak sajna erre a versenyre nem volt qualifikációs keverékű gumija, úgyhogy a versenyre szánt összeállítással indult az időmérőkön.
Versenyzőnk az első mért edzés elején 1.31.6-os köridővel bejött a második helyre, ami csak 0,6 tizeddel volt rosszabb, mint a múltkori pólos qualis gumis eredménye. Aztán tíz perccel az edzés vége előtt a mezőny eleje qualis gumira váltott, és visszaestünk az ötödik helyre. Csak egy dolognak örülhettünk, hogy a hatodik Meklau volt.
A második mért edzésre leesett az eső. Viktor 10 kört nyomott a vizes Pirellivel, és amíg pályán volt végig a leggyorsabb időket motorozta. Aztán a felszáradó pálya és a szétfoszlott gumi miatt – mondván, a száraz időket úgysem lehet megközelíteni – befejezte az edzést. A rekorder Camlek a felszáradó aszfalton gumicsere után lenyomta versenyzőnket, de a második hely, és a vízen futott 1.37.8-as idő magáért beszélt.
A versenyen ismét száraz körülmények uralkodtak. Viktor a második sorból negyediknek rajtolt el, de a tumultusban beszorult Camlek mögé, Meklau pedig a hátsó visszafordító utáni rövid egyenesben mindkettőjüket erőből legyorsította. Elől a hondás Jerman, akit Pellizion többször megelőzött, de a feltételezhetően a HRC kittel szerelt Honda a mezőny leggyorsabb motorjának tartott Kawát ott kerülte ki az egyenesben ahol akarta. Viktor egy merész manőverrel megelőzte Camleket, felugorva ezzel negyediknek. Bertoval a nyakán méterről méterre közelítette a harmadik helyen motorozó Meklaut. Aztán bekövetkezett az, ami Suzukis pályafutásunk (2003-tól) alatt eddig egyszer sem! A motor 12 ezres fordulatszám felett elkezdett durrogni, csattogni. Viktor néhány kigyorsításkor úgy lefejelte a plexit, mintha levették volna a gyújtást. Később derült ki, hogy az egyik szenzor romlott el, és az elektronika hibás adatokat kapott, így össze-vissza működött. Viki betyárosan tartotta Camleket, aki a célegyenesbe rendre mellé, sőt elé motorozott, de a féktáv után mindig Viki jött ki győztesen. Aztán az egyre jobban dadogó motorral már nem bírta tartani a szlovént, ami azért is nagy kár, mert Berto utolértre Meklaut, sőt meg is előzte, majd a befutóra mindössze egy kerékhosszal, azaz hat ezreddel kapott ki tőle. Viktor jó formájának köszönhetően bejött ötödiknek, az egyre gyengülő motorral is 1.32-es köridőket futva, maga mögött tartva az IDM-es Milovanovic-ot, és az edzéseken nagyon jó időket motorozó horvátokat. Az ötödik hely nem tűnik túl fényesnek, de a körülmények ismeretében kitűnő eredmény, főleg ha azt nézzük, hogy a versenyen 1.30.9-es köridővel jobbat teljesített, mint a múltkori pólos első ideje. Versenyen, Rijekában ez a leggyorsabb magyar köridő.
Az év első Rijekai versenyén az akkor még csapattárs Németh Balázs fantasztikusat motorozott, most Viktor a durrogó-csattogó motor ellenére tíz másodperccel teljesítette gyorsabban nála a versenytávot, és magához képest húsz másodpercet javult ugyanazon a távon. A nagy ellenfél Tonini (Ő a tavalyi AA Bajnok) csak 11. lett, az ismét magára találó Vida Tibi 12., Bezzegh Pisti 20., míg a miénkhez hasonló motorproblémával küszködő Dudás Peti – miután a pontszerzés már lehetetlennek látszott – feladta a versenyt.
A csapat hazaérkezve a Hungaroringen dokkolt, mert augutuszs 20-án, szerdán került sor a Full-Gas MAMS Köztársaság kupa harmadik futamára.
A cél természetesen a győzelem volt, ill. az, hogy sikerüljön jobb időt teljesíteni Balázs múltkori győztes idejénél. A 24 fős mezőnyben Viktornak két kihívója volt, Juhász Dávid és Talmácsi Gergő személyében. A mért edzésen mindhárman 1.54-es időket motoroztak Viktor vezénylésével, akinek a gépe még mindig rendetlenkedett.
A verseny a papírformát hozta. Viktor rajt-cél győzelmet aratott, a kitűnő időt motorozó Juhász Dávid 2-3 körig próbálta tartani a tempóját majd lassan lemaradt (a verseny végére több mint hét másodperces különbség lett). Az ifjabbik Talmácsi nagy igyekezetében 3x hibázott, kétszer csak lesodródott, de harmadszorra már bukott, és feladta a küzdelmet. Harmadik Hirczi Zoli lett, egy kitűnő 1.55.8-as köridőt motorozva. Viktor 1.54.0-ás ideje eddig a legjobb amit a Hungaroringen futott, a tíz kört jobb átlaggal teljesítette, mint az előző futamot nyerő volt csapattárs.
A csapatnak csak szusszanásnyi ideje maradt, és hétfőn máris a Pannónia Ringen találta magát a GSX-R Klub Kupa futamán. A hétvége azzal telt, hogy mindkét motort gatyába rázzuk, megjött a váltóelektronikánk is, így ez a verseny jó tesztlehetőség volt a Brno-i AA előtt. Dolgoztunk a beállítások finomításán, és a mért edzésen 1.57.9 köridőt futva Viktor élete legjobb eredményét érte el ezen a pályán. A versenyen kamerával felfegyverkezve, értékelés nélkül az utolsó sorból indulva vágott neki a tíz körös távnak. A felvételt visszanézve a mezőnyből nem sokat láttunk, mert Viki egy kör alatt ledarálta az amatőr versenyzőket. A verseny ötödik körében tudott még javítani a legjobb idején. Az 1.57.4 alig maradt el a magyar körrekordtől, amit Andi Meklau mögött vágtázva teljesített. Az utolsó kör is 1.58.3 volt, pedig itt már bőven körözte le lassabb ellenfeleit. Annak a tükrében, hogy a májusi AA futamon a Pannónia Ringen nem sikerült két perc alá mennie, a fejlődés egyértelmű.
Szerdán reggel összepakoltunk, és irány a hetedik AA futam Brno-ban. A csütörtök-pénteki szabadedzéseken megint a motor beállításával, és az ismét jelentkező magas fordulaton történő kihagyással küszködtünk. A 2.08-as idők jók voltak, de látszott, hogy a mezőny nagyon sűrű. Viktor a második helyen állt a bajnokságban, egy ponttal megelőzve Pelliziont, akit a cseh Prager követett. A mért edzésre a gépet sikerült teljesen rendbe hozni, úgyhogy most már Viktoron múlt az újabb bizonyítás. Az első mért edzésen repesztett is egy 2.06.4-es időt, ami élete legjobb Brno-i ideje, ráadásul egy másodperccel jobb. Camlek fantasztikus 2.05.2-vel magasan vezetett, de a következő nyolc helyezett kilenc tizeden belül volt. Cermák, aki Most-ban Meklauval meccselt, Milovanovic, – aki az osztrák tanítványa, ráadásul az Ő motorjával ment-, és az IDM-ben versenyző Noss pár tizeddel Viktor előtt, Cihak, Perllizzon, Prager, és a Superstock VB-én versenyző cseh Drobny pár tizeddel mögötte volt.
A második mért edzésen elakadt a lélegzetünk, Viktor az első körben 2.06.2-őt jött, majd egy körrel később 2.05.5-el megerősítette vezető helyét. Több 05-ös kör megtétele után kijött guminyomást ellenőrizni. Szomorúan láttuk, hogy az ellenfelek sorban cserélnek kereket, és az új, feltételezhetően qualis gumikkal mennek vissza a pályára. Viktor is visszaállt, ha már javítani nem is tud, meglátjuk, hány kört bír a mi gumikeverékünk. Ment még egy 2.05.7-es időt, miközben Milos 2.05.2-vel átvette a vezetést, majd Pellizon őt is überelte hat századdal. Meglepetésünkre Viktor maradt a harmadik, a többiek hiába cseréltek kereket, nem tudták megelőzni. Camlek 05.7, Cermak és Cihak 05.09-et tudott. A kilencedik helyen Noss még 06.3-at ment. Az élmezőnyt Dudás 07.9-el, és Bezzegh 08.9-el követte.
Vegyes érzelmekkel elemeztük az edzésen történteket. Az időeredmény fantasztikus volt, és ez akár győzelmet is sejtetett, főleg, ha a többiek edzésgumival mentek. Másrészről az első gumi úgy elfogyott tíz kör alatt, mintha legalább száz kör lenne benne. Megkérdeztük Meklaut, mint a legtapasztaltabb versenyzőt, hogy mi lehet a hiba. Vele nagyon jó a kapcsolatunk, annak ellenére, hogy a szerb Milos Milovanovic edzője. Meklau áthozta a futóműves füzetét, és e miénkkel egyeztetve kiderült, hogy összesen egy kattintás, és két kör rugófeszítés a különbség a beállításaink között. A probléma nem is ez -mondta, hanem a gumi. A különböző pályákra fejlesztett gumikat használnak azok a versenyzők, akik a tűz közelében vannak. Ő most nem indul, és Milos megy az Ő szettjével, megnézi, hogy van-e még neki erre az aszfaltra spéci gumija – sajnos nem volt.
A verseny előtt büszkén álltunk az első sorban a negyedik helyen, mert Camlek az első edzésen futott idejével bejött az összetett második helyre. Brno-ban még nem álltunk az első sorban, ráadásul az összes cseh versenyző a hátunkat nézte. A rajt Viktornak sikerült szinte a legjobban, de az első három sor szinte egyszerre ment el. 150 méterig egy kerékhossznyi előnye volt versenyzőnknek, aztán Milos és Pellizzon felül kerekedett. Az első kanyarban Camlek kívülről annyira ráborított Viktorra, hogy felszorította a belső rázószegélyre. A balos törés így rosszul jött ki, úgyhogy az egyenesben 7-8. helyre szorult Cihakkal azonos pozícióban. Utána őt a féktávon Viktor letudta, majd a dromba forduló lejtős féktávon Prágert is megelőzte. Az első két körben a Pellizion, Milos, Camlek, Cermak, Kispataki kígyó kicsit elhúzott az üldöző Prager, Cihak, Drobni hármastól. Mögöttük Dudás és Noss tempózott. Egy körig Milos vezetett, majd Pellizion visszavette elsőségét, és később Camlek is elment a szerb mellett. Közben úgy látszott, hogy Viktor nem bír Cermakkal, egészen a nyolcadik körig, amikor megcsúszását kihasználva faképnél hagyta.
sajnos Viktor végig nem tudott az első három szélágyába kerülni, és az utolsó két körben hiába volt egy hajszálnyival gyorsabb a győztes olasznál, ez csak arra volt elég, hogy együtt vonatozzanak be négyen a célba.
Kispataki Viktor: Az elmúlt pályára lépéseim alkalmával mindenhol sokat sikerül gyorsulnom. Brno-ban a verseny után mégis nagyon rossz kedvem lett, annak ellenére, hogy életem legjobbját futottam ezen a pályán, -csak- negyedik lettem. Úgy éreztem, hogy gyorsabb vagyok a többieknél, és csak 1,5 másodperccel kaptam ki a győztes Pelliziontól, ami tíz körre elosztva nagyon kevés. A motorom nagyon jó volt, de a hosszabb egyenesekben kaptam pár métert. Az ellenfelek (Meklau, Milos, Pellizion, Camlek, Cihak, Prager stb..) superbike-ban is rajthoz állnak, ami azt jelenti, hogy van SBK gépük telemetriával, így több a tapasztalatuk, és dupla annyi az edzéslehetőségük. Ezzel együtt úgy érzem, hogy legyőzhetők. Ahogy a cseheket most megvertem, úgy Pellizion, és akár Meklau is megfogható. Jön a hungaroringi futam, én mindent meg fogok tenni a győzelemért, amihez 1.52-es köridőket kell majd motoroznom.