A Szalay Balázs, Bonkoczi László kettős több mint 7,5 órás késéssel ért célba a keddi negyedik szakaszon, ezzel összetettben visszacsúszott az 51. pozícióig az Argentínában és Chilében zajló Dakar 2009 elnevezésű tereprali-viadalon.
A Szalay Dakar Team beszámolója szerint az Opel Antarával versenyző kettős, amely a keddi versenynapot még a 14. helyről kezdte meg, folyamatos tempóban a 20. hely körül autózott, amikor a 186. km-nél eltört a kocsi kormányrúdja. Mivel a szervízkamion egy nappal korábban kiesett a versenyből, nem volt lehetőség a probléma gyors orvoslására.
"Először nem tudtuk, mihez kezdjünk. Egyben voltunk biztosak, mégpedig abban, hogy ezt a helyszínen nem leszünk képesek megjavítani, hacsak nem kapunk egy hegesztőt – számolt be a történtekről Szalay Balázs. – Végül az lett a megoldás, hogy egy mezei fogóval fogtam a kormány csonkját, azzal próbáltam irányítani az autót. Így tettünk meg körülbelül tíz km-t a CP1 pontig. Ott volt néhány néző, az egyikük teherautójának platóján pedig véletlenül akadt egy hegesztőgép. Nagy szerencsénk volt. Ezután már a szokásos tempónkban haladtunk tovább. Leszámítva két hatalmas durrdefektet, amikor valósággal szétdurrant az abroncs a felnin, sőt, másodszor maga a felni is kettétört. Egyébként nagyon szép lett volna a nap, nagyon jó lendületes, technikás részekkel, mély homokkal tarkítva, csak közbejött a kormányrúd."
A szerdai napra ismét összeáll az autó, gondot okoz azonban, hogy a középmezőnyből minden bizonnyal nehéz lesz a nagy porban előzgetni az eddigi eredmények alapján lassabb járműveket.
A magyarok közül a Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) kettős áll a legelőkelőbb helyen, a szerdai napot a 16. pozícióból kezdi meg. A Liszi László, Fenesi József (Mitsubishi) duó pillanatnyilag a 33., míg a motorosoknál szereplő Dési János (KTM) a 35. az összetettben. A Szaller Zoltán, Pócsik László, Csitári Tibor (MAN) kamionos trió a 15. helyről vág neki a szerdai menetnek, melynek során a mezőny Neuquenből San Rafaelbe 763 km-t tesz meg. Ebből 506 km lesz a mért szakasz.
MTI