A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa végzett az élen a nyolcnapos bahreini tesztsorozat zárónapján, csütörtökön. A tavalyi vb-ezüstérmes mögött a bmw-s Nick Heidfeld zárt, míg a harmadik a toyotás Timo Glock lett.

Maratoni tesztprogramon van túl a szóban forgó három istálló annak ellenére, hogy a múlt héten az időjárás komolyan akadályozta őket Bahreinben. Ennek ellenére az utóbbi napokban kedvező körülmények között készülhettek a 2009-es idényre, s mindenképp értékes információkat gyűjthettek autójukkal kapcsolatban az átlagosnál magasabb hőmérsékletek közepette.
A csütörtöki zárónapon a Ferrari színeiben pályára lép Felipe Massa bizonyult a leggyorsabbnak, aki 113 kört tett meg Sakhirban, s a nap végén 1:32.162-es köridővel zárt a tabella tetején.
A brazil versenyző tovább folytatta az F60-as beállításainak optimalizálását, valamint számos aerodinamikai megoldást kipróbált. Emellett folyamatosan az autó 2009-es specifikációjú erőforrásán és váltóján dolgozott. Néhány kisebb hibát leszámítva a legkomolyabb meghibásodás ma egy hibás kábel miatt következett be, melynek köszönhetően a brazil versenyző kénytelen volt megállni a pálya szélén. A csapat mindazonáltal eredményesen teljesítette a tervezett program nagy részét.
A három résztvevő versenyző közül másodikként a BMW versenyzője, Nick Heidfeld zárt, aki a legszorgalmasabb pilótaként 63 ezreddel Massa mögött lemaradva fejezte be a tesztnapot. A német pilóta és csapata ma kiváltképp az autó felfüggesztésére és aerodinamikai beállításaira összpontosított, de belefért a programba néhány rajtgyakorlat és hosszabb etap is. A bajor gárda a nyolc nap alatt összesen 3695 km-t tett meg Manamában.
"A mai napon voltak a legideálisabbak a körülmények az egész hetet figyelembe véve" – mondta Heidfeld.
"Az autó jól reagál a változtatásokra, szóval magabiztos vagyok azt illetően, hogy jó irányba haladunk."
"Bár a múlt héten veszítettünk némi időt a homokvihar miatt, a bahreini teszt nagyon termékeny volt" – folytatta a csapat technikai koordinátora, Willy Rampf.
"Lehetőségünk volt olyan hőmérsékletek mellett dolgozni, melyek nem álltak volna a rendelkezésünkre Európában az évnek ebben a szakaszában. Főleg az autó általános beállításain dolgoztunk, beleértve az autó mechanikáját és aerodinamikáját is, valamint értékes tapasztalatokt gyűjtöttünk a háromféle gumikeverékről is. A KERS-szel is sikerült előrelépéseket tenni."
A BMW-t leközelebb március elsejétől láthatjuk a pályán, a spanyolországi Jerezben.
A Toyota csapata is elégedett lehet az elmúlt két hét eredményeivel, hiszen egy mai hidraulikus problémát leszámítva szinte hiba nélkül üzemelt a csapat 2009-es idényre szánt versenygépe.
"Kár, hogy meg kellett szakítatnunk a munkát, de ennek ellenére nagyon pozitív tesztet zártunk" – mondta Timo Glock, aki csütörtökön csupán 65 kört tudott megtenni.
"Egy hidraulikus probléma miatt elveszítettük a mai nap nagy részét, amiért nagy kár. De a szerelők jó munkát végeztek és amikor visszatértünk a pályára, sikerült hasznos munkát elvégeznünk. Sok kilométert megtettünk a TF109-essel. Előrelépéseket tettünk a beállításokkal kapcsolatban is, szóval magabiztos vagyok, hogy ez így folytatódik majd."
www.formula.hu / Godina Zsolt
