Forma-1: A BMW kondenzátorra cseréli az akkumulátort?

A Williams az egyetlen olyan csapat a mezőnyben, amely a lendkerekes hibrid rendszert használja az akkumulátoros megoldás helyett.

robert_kubica.jpg

Az istállók nagy része a Magneti Marelli partnere, a McLaren és a BMW-Sauber maga fejleszti a rendszert. A korábbi BMW és Honda mérnök, Jacky Eecklaert úgy véli, hogy Mario Theissen csapata hamarosan változtathat az eddigi rendszeren.

"A BMW jelenleg akkumulátorokkal dolgozik. De biztos, hogy már készítik a speciális kondenzátort, amelynek a súlya kisebb, mint az akkumulátoroké. A Hondánál is ezzel kísérleteztünk. Az akkumulátorok hűtést igényelnek. A kondenzátor nagyobb sűrűségben tárolja az energiát, mint az akkumulátor."

A Motorsport Aktuell-nek azt is elmondta, hogy a hibrid rendszer hozzájárulhat ahhoz, hogy a versenyzők jobb köridőt teljesítsenek. "Amikor a Hondával kipróbáltuk a rendszert, a jerezi ötös és hatos kanyar között 7-8 km/h-val nagyobb volt a sebesség. A rendszer nemcsak az előzésre jó."

A csapatok nagy része még nem döntött arról, hogy használja-e a plusz teljesítményt, mivel a megfelelő ballasztelosztással hasonló előnyre lehet szert tenni.

www.formula.hu

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.