Michael Schumacher az elmúlt héten néhány napig a helyszínen kísérte figyelemmel a Ferrari felkészülését Barcelonában. A hétszeres világbajnok úgy véli a Scuderia jól áll, bár ő is csatlakozott azon véleményekhez, amelyek szerint pillanatnyilag a Brawn GP autói tűnnek a legerősebbnek.
-Ott voltam az utolsó teszten Spanyolországban, hogy képet kapjak a helyzetről és csak annyit mondhatok: indulhat a szezon! Ezt mint motorsport és mint Ferrari rajongó is mondom. Az utolsó benyomások azt mutatták, hogy elég jók vagyunk és képesnek kell arra lennünk, hogy a világbajnoki címekért harcoljunk." – írta Schumacher hivatalos honlapján.
A Ferrari tanácsadójaként dolgozó német az erőviszonyokról így vélekedett: -Jelenleg úgy gondolom, hogy több csapat ott tud lenni az elején: rajtunk kívül a Renault, a Toyota, a BMW és a Williams is – másrészről azonban Barcelona után az is egészen világos, hogy Ross (Brawn) csapata kiemelkedik. Egy másodperc volt az előnyük és ha ezt a szezonba is tovább tudják vinni, akkor ők is erősek leszek, még akkor is, ha a nagy csapatok valószínűleg idővel le fogják dolgozni ezt a különbséget. A McLaren pillanatnyilag elég rossznak tűnik."
Schumacher szerint az új technikai megoldások közül mindenki számára a KERS fogja a legnagyobb kihívást jelenteni: -A tesztek alatt sok témával kellett foglalkoznunk, de ez több mint normális ilyenkor a szezon előtt. De azt is el kell mondani, hogy a korlátozott tesztlehetőségek miatt a KERS minden csapat számára kockázatot fog jelenteni. Így, mint mindig, vannak bizonyos kérdőjelek az első versenyek előtt. De ettől vonzó az egész dolog, nem igaz?"
A hétszeres világbajnok ugyanakkor élesen kritizálta a FIA ezen a héten bejelentett szabálymódosításait: -Számomra elképesztő, hogy ilyen későn adták ki őket a szezon előtt, mivel a korábbi években, amikor a többség – jó oknál fogva – szabályváltozásokat akart, mindig az volt rá a válasz, hogy nem lenne lehetséges ilyen rövid idővel a szezon kezdete előtt. Nem tudom elképzelni, hogy ezek a változások javára válnak a Forma-1-nek, különösképpen ami az új pontrendszert illeti. Nem látom értelmét, hogy esetleg egy olyan világbajnokunk legyen, akinek kevesebb pontja van, mint annak, aki a második helyen végzett, noha az jó döntés, hogy a futamgyőztes helyzetét megerősítik. Általánosságban arra kell törekednünk, hogy a Forma-1 a motorsport csúcskategóriája maradjon és technológiai szempontból is a legmagasabb szinten folyjon a verseny."