Katari Nagydíj – Száguldás az éjszakában, Talmácsival

Vasárnap Losailban a Katari GP-vel megkezdődik a 17 futamos gyorsaságimotoros-világbajnokság: a negyedliteresek kategóriájában két magyar is ott lesz a rajtrácson, a 125 kcm-esek között tavalyelőtt világbajnok, 2008-ban pedig bronzérmes Talmácsi Gábor és Tóth Imre, aki már "régi motorosnak" számít a géposztályban.

talmacsi.jpg

A losaili aszfaltcsíkon rendezendő versengés különlegessége, hogy este, villanyvilágítás mellett repesztenek a motorbiciklizést mesterfokon űző vakmerő fiatalemberek. Immár másodszor, mert az első éjszakai futamot 2008-ban rendezték meg a katari pályán. Tavaly balszerencsésen kezdett Talmácsi, aki vb-címvédőként – műszaki hiba miatt – csak a 12. helyen fejezte be a versenyt.
   
A Balatonring Team magyar motorosa az idén nagyon készül, a tesztjei jól sikerültek. Persze más a gyakorlás és megint más a futam. Anyagi természetű gondjai megoldódtak, miután friss támogatói, a Grupo Milton és a Logistic Land mint a csapat főszponzora, aztán a Sedesa, továbbá a gárda mögött álló Aspar Team úgy döntöttek, hogy biztosítják az együttes létrehozásának és fenntartásának teljes költségvetését. Az is eldőlt, hogy a jerezi, harmadik vb-futamon már a második Aprilia-motor is Talmácsi rendelkezésére áll majd. A magyar pilóta egyesztendős költségvetése így – a két gyári Apriliával – 2,5 millió euró.
   
Az ambiciózus magyar pilóta nem rejtette véka alá, az idén is sikeresen szeretne szerepelni, noha tudja, a nagyobb és erősebb gép egészen más versenyzést igényel:
   
"Azt remélem, hogy az első öt között végzek, és harcban leszek a dobogóért, de az is elképzelhető, hogy már az első futamon a pódiumra állhatok" – fogalmazott a múlt héten.
   
A vb az idén 17 futamos, de lehetett volna eggyel több, ha megvalósul a honi motoros társadalom nagy álma, és még az idén elkészül a Balatonring. Az eredeti megállapodás szerint szeptembertől minimum öt éven keresztül rendeztek volna vb-futamokat a Sávoly mellett megépülő pályán, ám március 12-én érkezett a hír: szeptember 20-án mégsem lesz magyar GP a Balatonringen, mivel a pályát építtető Share Capital és SEDESA csoport irányítói szerint a gazdasági válság és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a tavaly novemberi "alapcsőletételkor" 200 millió eurósra prognosztizált beruházás finanszírozásának szervezése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél. Azóta többször is elhangzott a befektetők részéről, hogy szándékuk továbbra is komoly, és jövő tavasszal – ha igaz, áprilisban vagy májusban – vb-futam lesz a Sávoly melletti pályán.
   

A legkeserűbb pirulát azonban vasárnap kell lenyelniük a rajongóknak: a nemzetközi tévés sportcsatornán már tavaly elhangzott, hogy nem adják a világbajnokságot, és a televíziós műsorújságokban sem lelhető fel, hogy bárki is közvetítene Losailból.

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.