Címvédőként vág neki a 2009-es honi tereprali-bajnokságnak a Palik László, Darázsi Gábor páros.
A tavaly Magyarországon az Év autóversenyzőjének választott pilóta és navigátora bizakodva várja a péntektől vasárnapig tartó Bomba Energy Drink-kupát: a lehető legtöbbet akarja kihozni az ezüstsznű Nissanból.
A Derecske környéki 20 és 80 kilométeres pályák az egész mezőny számára ismeretlenek, úgyhogy izgalmas küzdelemre számíthatnak a nézők.
– A januári Dakar-rali után a srácok szétszedték az autót, minden alkatrészt kicseréltek. A napokban ki is próbáltuk a Nissant, s hiba nélkül működött – nyilatkozta Palik László. – Az biztos, hogy nehéz verseny lesz, hiszen a magyar bajnokság nem csak a régió, de szerintem egész Európa egyik legszínvonalasabb sorozata. Igazi sprintfutam vár ránk, egyetlen defekt, technikai probléma vagy hiba keresztülhúzhatja a párosok számításait. Az elsőtől az utolsó méterig padlógázon kell közlekedni, azaz nagy küzdelemre számítok. A csapattal azon leszünk, hogy minél jobb eredményt érjünk el.
A versenyző elárulta, a viadalon nem csak a Palik Racing Team sikeréért szorít.
– Az első honvédségi tereprali-alakulat most mutatkozik majd be. Nagyon szurkolok a srácoknak, kíváncsi vagyok, mire lesznek képesek – folytatta Palik, aki részt vesz a Dream Team Gepárdok felkészítésében. – Rengeteget dolgoztak az elmúlt hónapokban, s jó látni rajtuk, hogy mennyire elszántak.
Bomba Energy Drink-kupa, a 2009-es magyar tereprali-bajnokság első futama (Az össztáv 597,4 kilométer, a szelektív szakaszok hossza 368 km)
1. szelektív szakasz (péntek): 20 kilométer
2. szelektív szakasz (péntek): 22 kilométer
3. szelektív szakasz (szombat): 20 kilométer
4. szelektív szakasz (szombat): 80 kilométer
5 szelektív szakasz (szombat)): 20 kilométer
6. szelektív szakasz (szombat): 80 kilométer
7. szelektív szakasz (vasárnap): 22 kilométer
8. szelektív szakasz (vasárnap): 80 kilométer
9. szelektív szakasz (vasárnap): 22 kilométer