Interjú Kovács Sanyi autóversenyzővel, a 2015.06.13-án Kiskunlacházán megrendezésre került autóverseny után.
Hogyan értékeled az FRT-s versenyedet?
– Június 13-án sikeresen lezajlott az FRT.HU Kupasorozat harmadik fordulója Kiskunlacházán.
Minden adott volt egy tartalmas versenyhez. Az időjárás kegyes volt hozzánk, nagyon meleg volt, ez segítette a gumik mielőbbi betapadását. A gyakorló körök előtt a csapattársammal, Turák Lacival bejártuk az egész pályát gyalog, megnéztük minden részét és átbeszéltük a problémásnak tűnő részeket. A megfelelő gumiválasztás megtörtént. Következtek az edző körök. Két-két bemenetünk volt. Mind a négy alkalommal mind a ketten bent ültünk az autóban, hogy még inkább tudjuk memorizálni és megnézni a furfangosabb pálya részeket. Nagyon szeretem a technikás pályákat. A gyakorló körökön nincs időmérés, ha rontok, kicsúszok, vagy bármilyen más technikai probléma adódik, nem akkora baj. Ezért mind a ketten igyekeztünk minél jobban határon autózni.
Következtek a már tétre menő, mért körök. Az első bemenetnél már teljesen a fejemben volt a pálya nyomvonala, így csak a megfelelő vezetési technikára kellett figyelnem. Magamhoz képest jó időt mentem. A másodiknál javítottam öt tized másodpercet, ami azt jelentette, hogy sikerült még javítanom a technikámon. A harmadik körben egy kigyorsítást követően a sebességváltó nem akarta bevenni a nagyobb fokozatot elsőre, csak másodjára sikerült, emiatt négy tized másodpercem elment az előzőhöz viszonyítva, de nem volt vészes. A negyedik bemenetem tökéletesre sikerült, a vezetési technikám is kiváló volt, az akadályok előtt az utolsó pillanatban fékeztem és úgy fordítottam be a kocsimat az ideális ívekre. A lehető legjobban határon autóztam. A fotókat visszanézve látszódott, hogy egy-egy kanyarban hol a bal oldali, hol a jobb oldali hátsó kereke a kocsimnak néhány cm-re felemelkedett az aszfaltról. Az utolsó körömben az elsőhöz képest javítottam kicsit több, mint egy másodpercet. A mért időimet nézve mind a négy két másodpercen belül volt, ami nagyon jónak számít. Ezeket a számokat látva kiderül, a lehető legtöbbet kihoztam magamból és az autómból, hogy a legjobb idő és helyezésbeli eredményeket érjem el a versenyen. A kategóriámat tekintve minden hónapban itt indulnak a legtöbben, így nagyon nehéz dobogóra állni. Az első tízben sikerült benne lennem, a hetedik helyen végeztem, éppen csak lemaradva a hatodik helytől. Úgy érzem, nagyon jól sikerült az egész napom, nagyon élveztem minden egyes másodpercet, amit a versenypályán töltöttem és minden kör után mosolyogva szálltam ki a kocsiból.
A verseny után a csapatfőnökömmel átbeszéltük az egész napot és nagyon megvolt velem elégedve, a hozzáállásom és a teljesítményem miatt. A Csapatom is nagyon megdicsért.
Az FRT Rallye nagyon jó lehetőség, hogy gyűjtsem a tapasztalatokat, a kilométereket a lábaimba, a megfelelő vezetési technikákat elsajátítsam és a memorizáló képességemet is a maximumra fejlesszem, ezeken kívül gyors reakcióképesség, helyzetfelismerés és a spontán helyzetek megoldása minél gyorsabban. Ezek a tényezők elengedhetetlenek a profi autóversenyzésben.
Legközelebb hol láthatunk és milyen autóval?
– A Csapatfőnökömtől, Fekete Lászlótól, lehetőséget kaptam, hogy Június 18-19.-én a Pannónia Ringen tesztelhetem a Formula Renault 2.0 versenyautónkat a csapattársaimmal, Turák Lászlóval és Volentér Balázzsal.
Július 9-én a kecskeméti Birizdo Kart két órás Endurance gokartversenyén veszek részt a csapattársammal, Turák Lacival, a Mogul Racing Team pilótáiként.
Július 11-én ismételten FRT Rallye.
Július 18-án a Birizdo Kart Kupa ötödik fordulójában is versenyzek.
Köszönet Fekete Lászlónak, a Mogul Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönöm Turák Lászlónak, aki egyben a csapattársam és a legjobb barátom is, a sok biztatásokat, a sok-sok hasznos versenyzői tanácsokat.
Köszönöm az Interjút!
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu