Az elejétől a végéig maximumot kell nyújtani!

Az elejétől a végéig maximumot kell nyújtani!

YPRES RALLY 2015. Június 25-27. Belgium.

Várkonyi Szabolcsot kérdezem a verseny előtt:

Az „AK Delta Sport” színeiben fogtok részt venni ezen ERC futamon.
254 versenykilométer vár rátok, 17 gyorsasági szakasz, amit 7 különböző pályán kell teljesítenetek.

Korábban indultál már Geko Ypres Rally-n, ez jelent-e előnyt számodra?
– Mindenképpen jelent előnyt a helyismeret,  bár csak 3 pálya ugyanaz, mint tavaly.
A többi is néhány helyen egyezik az előző évivel, remélem ez megmutatkozik eredményben is.

 

Június 25.-én Qualifying Stage vár rátok majd öt kilométeren. Mit is jelent ez, miben befolyásolja pénteki rajtolásotokat?
– Gyakorlatilag itt dől a rajtsorrend, bár úgy gondolom, ezeken a pályákon kevés előnyt jelent, hogy néhány hellyel előrébb indulsz, vagy hátrébb.

 

 

26.-án pénteken hét gyors vár rád és navigátorodra Csányi Botondra. Nappal 48 km, majd éjszaka 35 versenykilométert tesztek meg a Peugeot 208 R2-vel. Szereted-e az éjszakai rally-t, illetve van-e éjszakai pályabejárásra lehetőség?
– Nincs lehetőség sötétben pályát járni, de talán ez nem is érint minket, mivel ezen a környéken negyed 11 körül sötétedik csak be annyira, hogy lámpa kelljen.

 

27.-én már tíz gyorson és 170 kilométeren fogtok megküzdeni az idő és a sporttársak ellen. Nem ritka a 23 kilométeres szakasz sem ezen a napon. Sőt itt is vár két éjszakai gyors rátok.

Mennyire nehéz összehangolni a szervizben a tankolás és gumicseréket? Pl, hogy elég legyen a következő gyorsokra a gumi és a benzin?
– A tankolás pofon egyszerű, mindig tele kell tankolni. A gumiválasztás sem bonyolult, ugye ERC futamon egy fajta gumit lehet használni, több keménységben, így minden azon múlik, hogy esik, vagy nem.

 

A fent leírtak tekintetében kemény verseny vár rátok. Ilyen sok gyorssal megáldott versenyen milyen taktikával lehet, jó eredményt elérni?
– Egy ilyen sok indulós ERC-n nem igazán lehet taktikázni, itt az elejétől a végéig maximumot kell nyújtani. Bár a lehetőségeink nem hasonlítanak a gyári támogatottságú fiatalokéhoz, bízom benne, hogy a top 10-ben tudunk autózni végig. Ha így lesz, elégedettek leszünk!!

 

Támogatók: HETECH TREND KFT, SUN&FUN HOLIDAYS, TRUCK PARTS KFT. AIRVENT ZRT. DROIDX KFT. VILLUMEN KFT.  VPT GROUP, HONDA eLES, CARWAX, DI-FER KFT, ATRA KFT.

Fotó: Makai Gergely

– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu

 

Az eredeti cikkhez kattintson ide!