Ibra-effektus: bérletek, mezeladások, szponzorok

A La Gazzetta dello Sport a mai számában rávilágít arra, hogy Zlatan Ibrahimovic nem csupán a pályán lehet a Rossoneri segítségére, hanem a klub minden területen rengeteget nyerhet a leigazolásával a hatalmas marketingértéke miatt.

Mint ismert, a Milan hivatalosan is bejelentette Ibrahimovic szerződtetését, aki a szezon végéig fog aláírni a piros-feketékhez egy 1 éves opcióval. A svéd csatár a Rossoneri legeredményesebb játékosa ebben az évtizedben, ugyanis 2010 és 2012 között 61 meccsen 42 gólt szerzett a Serie A-ban. Ezt az évek alatt senki sem tudta felülmúlni.

Az Elliott Management úgy döntött, hogy kivételt tesz és a fiatal projekt vonalat megszakítva lecsap Ibrahimovicra, akinek az érkezése sok előnnyel járhat a klubnak.

A Gazzetta szerint Ibrahimovic visszatérésének hatása nagyon hamar érezhető lesz, szinte azonnal – és nem csak a pályán. Nem kérdés, hogy Ibrahimovic a korát meghazudtoló fizikai adottságokkal rendelkezik, így ha elkerülik a sérülések, akkor nagy erősítést fog jelenteni a Milan gyengélkedő és pontatlan támadósorában. Nem elhanyagolható szempont, hogy a Milan rendelkezik az egyik legfiatalabb átlagéletkorú játékosállománnyal és a csapatból hiányoznak az olyan tapasztalt, győztes mentalitású klasszisok, mint Ibrahimovic, aki vezéregyéniség lehet a pályán és az öltözőben is.

Ezen kívül Ibrahimovic rendkívül nagy marketingértékkel rendelkezik. Érdekesség, hogy a fiatalok körében legnépszerűbb közösségi oldalon, az Instagramon mintegy 40 millióan követik, vagyis hatszor annyian, mint a Milant (6,7 millió fő). A Facebook követéseket tekintve kisebb a differencia: a Rossonerit 24,6 millióan, míg Ibrát 26 millióan követik.

Az Ibra-effektus a mezeladások terén is megmutatkozhat. A svéd játékos ugyan hivatalosan még nem választotta ki a mezszámát (a hírek szerint a 21-es lehet), ennek ellenére valószínűleg jelentős mértékben – akár duplájára – növelheti az eladott mezek számát. Nem beszélve arról, hogy rengetegen kíváncsiak lehetnek rá a pályán, így nagyobb figyelem összpontosulhat a Milanra és ezáltal a jegyeladásokat is megpörgetheti a San Siróban. Időközben a klub megnyitotta a bérletértékesítést a szezon második felére, amelynek köszönhetően a szurkolók kedvezményes áron juthatnak hozzá a meccsjegyekhez a hátralévő hazai bajnokikra.

Ibrahimovic jelenléte döntő szerepet játszhat a szponzori szerződések és a kereskedelmi megállapodások megkötésében is. Ez abból a szempontból is fontos, mert júniusban lejár az Emirates légitársasággal kötött főszponzori egyezség.

Forrás: www.acmilan.hu – RSS