A miskolci futamon meghajtotta a Citroen Saxot a Dankó András – Kaszás Milán duó. Olyannyira, hogy az utolsó gyorsaságin bukfenceztek egyet, de szerencsére a srácoknak semmi bajuk nem lett. Sőt amint visszaborították a nézők őket, már haladtak is tovább, és meg sem álltak a kategória 5. helyéig.
Szerintem te készen vagy. 😀 Mondtad, hogy nyomni fogod, na de ennyire? Mi történt, mert elég látványosan megnyomtátok a Saxot?
– Sajnos az első kört technikai hibákkal kezdtük, de a szerviz meggyógyította amennyire csak lehetett a lovakat. Egyébkent csak a 7. gyors második felétől kezdtünk el úgy menni, mint tavaly. Inkább csak tempósan autóztunk, de nem toltuk neki. Aztán az utolsó gyorson már visszakaptam az érzést, hogy mit fog a gumi, csak az maradt el, hogy bal hátulra egy széria lengéscsillapító került és nem adta ki a kanyar…! A nézők nagyon gyorsan visszaborítottak, (ezer hála nekik) és így még az 5. helyet elcsíptük. Egyébként inkább óvatosan mentünk, mint elvállalósan a verseny során. Tudom az autó láttán nem hihető, de tényleg… na, jó nem, mert a végére azért belejöttünk.
Még nem borultatok versenyautóval, és ne is boruljatok többet, de mit éreztetek?
– Minden nagyon gyorsan történik, a hátulja úgy ment el mintha jégre mentünk volna. Időm se volt visszahozni már lent voltunk az útról. Szerencsére kicsúszta magát az autó, és csak a végén gondolta, hogy bukfencezik egyet vagy kettőt. Estem mar motorral többször, de a pillanatnyi adrenalin után főként látva, hogy mások mekkorát estek már rögtön nem jó buli.
A szakaszok mennyire tetszettek, illetve tapasztaltátok-e, hogy egyes gumik rossz helyen voltak, mint másoknál?
– A pályák jók voltak nagyon. A felhordások nem a barátaink, mert azokon inkább óvatoskodunk, de a rally nem pályaautózás szóval benne van, mindenhol meg kell tanulni autózni. Persze csak az a felhordás a normális az úton, ami a versenyautók által kerül oda, és nem a nézők segítségével, mert azért az nem vicces egyáltalán, hogy egyesek ezzel szórakoznak. A gumi az mar érdekesebb mutatvány, mert ilyet nem írunk az itinerbe, hogy gumi lehet az út közepén. Ez a versenyzők számára nem poénos, de annál inkább életveszélyes!!! Le kéne erről szokni a nézőknek!!!
Mi a folytatás a továbbiakban? A Saxo új bódét kap?
– Hát igen. A kisautó most új ruhát ölt, mert a régi elszakadt, és akkor már megkapja a kívánt erősítéseket is. Állítható futóművet, szélesített kerékjáratot a 16-os keréknek. Az hogy mikorra készülünk el, még nem tudjuk, de fontosabb hogy stabil legyen az autó az úton. Így ha kell, akkor inkább várunk, de a srácok keze alatt ég a munka. Anyagilag is igen csak ránk fér a pihenő, de a támogatók előtt nyitva a kapu. 😀
Reklámpartnereink:
fodoraukcio.hu.; P92RDI Kft.;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Jákób Dániel