A jó lassan érlelődik

A jó lassan érlelődik

A Miskolc Rallyn sem adták könnyen a Kurtos Róbert – Repka Róbert kettősnek a célba érést. Folyamatosan küzdöttek az idővel és a technikával, míg végül, ha dobogóra nem is állhattak, a versenyt azért szerencsére nagy nehezen, de be tudták fejezni.

Ismét harcolnotok kellett Robi a technikával. Mi történt?

Az első körben nem éreztem biztonságosnak az autót, mert kicsit magasra lett állítva, ezért visszafogottabban autóztunk. Ezt még orvosolni tudtuk volna az első kör utáni szervizben, de hogy ne unatkozzunk a szervizidő alatt, a hármas gyorson lelőtte a turbócsövet magáról. Onnantól mondhatni, hogy csak gurultunk, hogy be tudjuk fejezni az első kört. Mivel ez az autó turbó nélkül nem autó, így csak vegetáltunk. Aztán mire megtaláltuk a problémát nem maradt idő a kocsi leengedésére, tehát a következő körben is labilis maradt a Micu. A második kört, minta lekopíroztuk volna az előzőről. Ismét ledobta a turbócsövet, és abban a körben is jócskán hagytunk sajnos perceket. Annyi előnyünk volt a következő szervizben, hogy már tudtuk mi a baj, több idő maradt, és itt már visszább tudtunk engedni a magasságából is. Továbbra is libegett az autó a balos kanyarokban, amit még nem tudtunk azóta sem megfejteni mitől lehet. A versenyt végül befejeztük, de nem tudtunk egy élvezeteset autózni.

 

Milyennek találtátok a pályákat, és mennyire tetszettek a zempléni gyorsok?

– A gyorsaságik szerintem jók voltak, és tetszettek. Ezzel nem is lett volna gond, mert tényleg olyan jó kis rali pályák lehettek volna, ha nincsen ez a felhordás és gumi mizéria. Úgy gondolom, hogy akik versenyautóba ülnek, azok az emberek tisztában vannak, hogy mire vállalkoznak, és nem is ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a nézők szórakoznak velünk. Ez nem játék!!! Az egyik körben van gumi, ahol fel van írva, a másikban ugyanott nincs. Vagy az út közepén van. Ezt már nem a versenyautók rendezik át ilyen mértékben. Így elég nehéz volt teljesíteni a szakaszokat, hogy az ember azt sem tudta, hogy hol mivel találkozik váratlanul. Ezek élvezhetetlenné teszik sajnos azokat a versenyeket is, melyek nagyon jók is lehetnének. El kellene sok embernek gondolkozni ezen.

 

Az EVO 6-osból milyen szinten lehet átvinni az EVO 9-esbe az eddigi tudást?

– Mondhatnám, hogy szinte semmit nem lehet átültetni az eddig tanultak alapján, mert sok mindenben más a technikája. De azért fejlődőképesek vagyunk, mert egyre jobban összehaverkodunk a 9-essel, és remélhetőleg a versenykilométerek gyűjtése után az eredmények is minket igazolnak majd.

 

ISEUM RALLY… Szombathely? Murva? Ott lesztek?

– A következő versenyt most úgy látjuk, ki kell sajnos hagynunk, és az autóra kell áldoznunk. Attól függetlenül, hogy tényleg egy jó murvás futam fog kiesni számunkra, fontosabbnak tartjuk az autó hibátlan felkészítését és fejlesztését. De természetesen, ha úgy alakul, akkor mennénk oda is, és az összes előttünk álló versenyre.

Reklámpartnereink:

Olajszer-Tech Kft.; Omega Transz Kft.; Foam-System Kft.; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; KZ Invest Kft.;

 

Szöveg: Tiba Anita

Fotó: Máté Zsolt

Az eredeti cikkhez kattintson ide!