A címvédő pályafutásának 18. szakaszgyőzelmét aratta a Dakar rally 4. , San Juan és Chilecito közötti 326. kilométeres szelektív szakaszán. A spanyol 2 perccel jobb időt ment Despres-nél, de a hátránya még mindig nyolc perc. Az autóknál Peterhansel győzött és átvette a vezetést, Szalayék pedig remek napot tudhatnak maguk mögött.
„Deja vu” érzése lehet Marc Coma-nak, hiszen megint azzal telik a Dakarja, hogy Depres-t üldözi. Már sokszor bebizonyította, hogy lehetetlen helyzetből is fel tud jönni, és így tett ma is, amikor a francia motorosnál két perccel jobb időt ért el. Már az elején megelőzte Casteu-t, Rodrigues-t, Goncalves-t és Verhoeven-t, a 137. kilométernél pedig két perccel jobb volt Despres-nél. Ez a különbség a CP2-nél, 115 kilométerrel arrébb már közel négy perc volt, és úgy tűnt, hogy a katalán lefelezi a különbséget legnagyobb kihívójával szemben, de végül
2 perces előnnyel ért be a célba.
Az élmezőny mögött haladóknak már egyre kevesebb beleszólásuk van a két KTM-es küzdelmébe, hiszen a harmadik helyezett versenyző is már fél órás lemaradással követi őket az abszolút értékelésben. A negyedik szakaszon Frans Verhoeven érte el a harmadik legjobb időt annak ellenére, hogy elektromos gondok miatt néhány percre meg kellett állnia a szelektíven.
Mögötte Helder Rodrigues futott be, és ő volt az egyetlen motoros, aki probléma nélkül ment ma végig, megelőzve Goncalves-t, Casteu-t, majd Chaleco Lopezt is, aki csatlakozott Casteu-vel egy kisebb csoporthoz, akik 15 percet veszítettek el rosszul választott nyom miatt.
Az autóknál változott a sorrend, amely most már kezd úgy kinézni, ahogy azt a verseny előtt sokan megjósolták. Stephane Peterhansel megmutatta, hogy ő a legjobb ebben a sportágban, és nem szeretné, hogy bárki másképp gondolja. 5 perc 41 másodperces előnyt gyűjtött össze az összetetben, miután megnyerte a napi szakaszt. Mögötte csapattársa, Orlando Terranova végzett a BMW-vel, a harmadik helyre pedig Giniel De Villiers érkezett meg a Toyota Hilux-szal. A dél-afrikai pilóta eléggé megbízható versenyző, az eddigi összesen nyolc Dakarjából mindig az első hétben végzett. Már most is a második helyen áll az összetettben, pedig először megy ezzel az autóval, és nem volt sok ideje összeszokni vele.
Az első napokon mutatott rámenős versenyzés után Al-Attiyah és Robby Gordon tovább folytatta erőltetett tempóját, hiszen a két első ellenőrző ponton (a 137. és a 252. kilométernél) a katarié volt a legjobb idő.
Aztán Al-Attiyah megrekedt egy saras részen, és 13 percet veszített el azzal, hogy megpróbált kikecmeregni onnan, így már fél órás hátránnyal követi Peterhanselt az összetettben. Csapattársa, Robby Gordon reggel még a második helyen tudhatta magát az abszolútban, de több defektet is kapott, amelyekkel 18 percet veszített összesen, az összetettben pedig már 16 perc 23 másodperc a hátránya.
Az argentin quadosok átvették a hatalmat a saját kategóriájukban. Az első ötben négy hazai versenyző található a napi szakasz végeredményében, az egyetlen „idegen” a chilei Ignacio Casale a negyedik helyen. Tomas Maffei nyerte meg a szakaszt a Patronelli testvérek előtt, Lucas Bonetto pedig az ötödik pozícióban fejezte be a napot. Az összetettben Tomas Maffei közel három perccel vezet Alejandro Patronelli előtt.
A kamionoknál ismét a De Rooy csapat tagjai zárhatnak örömteli napot, hiszen már egymás után harmadszor viszik haza a szakaszgyőzelmet. Az első helyezett Gerard de Rooy mellé ráadásul Miki Biaison és Hans Stacey csatlakozott a pódiumon, és az összetettbeli első három helyet is ők birtokolják. Ales Loprais betört szélvédő miatt veszített némi időt a szakaszon, a Kamazok legjobb eredménye pedig egy hetedik hely volt, amelyet Ayrat Mardeev ért el.
A Szalay-Bunkoczi kettősnek végre jó napja volt, mintegy negyven autót előztek a szakaszon, és mindezt technikai gondok nélkül tették. A páros a 83. helyről kezdte a napot, és a 31. legjobb időt érte el, az összetettben a 45. pozícióba léptek előre. A másik magyar páros, Sebestyén Sándor és Bognár József a 110. helyen vette a CP2-t, jelen sajtóanyag kiadásakor még nem értek be a célba.
Forrás: www.dakar.com