A Mercedes teljesen kiszállt a McLarenből

image

A ManipeF1 értesülései szerint a Daimler az utolsó McLaren Groupban lévő részvényétől is megvált a 2011-es év végére, így két évvel azt követően, hogy felvásárolta a Brawn GP-t, véget vetett egy évtizedes együttműködésének a McLarennel.
 
A Mercedes 1995 óta szállít motorokat a McLaren csapatnak, a sikeres együttműködést és az 1998-as és 1999-es világbajnoki címeket követően pedig 2000 januárjában felvásárolta a McLaren Group részvényeinek 40%-át, bár a hírek szerint a Mercedesnek opciója is volt a többségi részesedés megvásárlására, ennek ellenére 2009 végén úgy döntöttek, hogy inkább a bajnokságot megnyerő Brawn GP-t vásárolják fel.

2009 novemberében így a Mercedes az Aabarral közösen megvásárolta a Brawn GP részvényeinek 75,1%-át (amiből 45,1% a Mercedes, míg 30 % az Aabar tulajdonában van).
 
A Daimler pedig ezt követően megegyezett a McLarennel a 40%-os részvényhányadának eladásában, ami a 2011-es szezon végére realizálódott, így jelenleg a McLaren Group 25-25%-ban Ron Dennis és a TAG Group (Mansour Ojjeh) tulajdonában van, míg a fennmaradó 50%-ot a bahreini Mumtalakat Holding Company birtokolja.

A McLaren Group jelenleg három üzletágból, így a Formula-1-es csapatból (McLaren Racing), a sportkocsik gyártásával foglalkozó (McLaren Automotive), és a csapat elektronikai üzletágából (McLaren Electronic Systems) áll.
 
A Daimler döntése a McLaren eladásáról nem biztos, hogy beváltja a hozzáfűzött reményeket, hiszen miközben a Mercedes AMG két év alatt 3 dobogót, addig a McLaren 11 futamgyőzelmet és két világbajnoki 2. helyet szerzett, sőt kifejlesztette az első teljesen saját sportkocsiját a McLaren MP4-12C-ét.
 
A kivásárlás ellenére a McLaren és a Mercedes kapcsolata nem ér véget, hiszen 2015-ig biztosan a Mercedes fogja ellátni a wokingiakat erőforrásokkal és a KERS rendszerrel.

 Szabó Imre

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.