A Monte-Carlo-rali 3. versenynapján a mezőny a Franciaországi Valence városából tért vissza Monacóba, Vercors csodálatos hágóin keresztül. Ugyan a mai nap nem Loeb dominált – legalábbis szakaszgyőzelmek tekintetében – továbbra is ő vezet. A mai napon Mikko Hirvonen megszerezte első Citroenes szakaszgyőzelmét, melyet rögtön követett egy második is, azonban a nap első szakaszán az újra régi formáját mutató Petter Solberg volt képes a győzelemre. Lássuk, hogy is nézett ki a mai nap.
A pénteki napon már „csak” 3 gyorsasági várt a mezőnyre, a csütörtöki hattal szemben. A nap a St. Jean en Royans – Font d’Urle közötti 23 km-es szakasszal kezdődött, mely igen nehéznek bizonyult a mezőny számára. Ugyanis a csapadék megérkezett, csak nem olyan formában melyet örömmel fogadtak volna a versenyzők, az eső hihetetlenül csúszóssá tette az utakat, melyeken kihívás volt minden egyes megtett km. A legbátrabb Petter Solberg volt ugyanis ezt a szakaszt ő teljesítette a leggyorsabban, ezzel is faragva hátrányából a második helyen álló Dani Sordoval szemben. Ezen a szakaszon a Fordok domináltak, ugyanis Sollberget három Ford követte Delecour, Novikov és Tanak révén.
Az ötödik helyen a második helyért még nagy csatában lévő Dani Sordo futott be, akit Sebastien Loeb követett 3 másodperces hátránnyal. Ha csak az eredményeket tudnánk, feltehetnénk a kérdést, vajon Loeb – a nagyszerű első két nap teljesítménye után – miért kapott 13 másodpercet a győztes Solbergtől? A válasz az, hogy Loeb tudta, a következő gyorson a pálya jó részét hó és jég fedi, ezért hátulra szöges gumikat tett, elől pedig meghagyta a slick gumikat. A szakasz után azt nyilatkozta, hogy jóval nagyobb hátránnyal számolt. A szakasz végeredményét látva Solberg mellett a franciák veteránja Delecour és a fiatal orosz tehetség Novikov emelkedik ki, ugyanis ők privát színekben voltak képesek megszorongatni az egykori világbajnokot.
A nap második gyorsaságija a 24km-es Cimetiere de Vassieux – Col de Gaudissart közti szakasz volt, melyen a szöges gumi bizonyult jó választásnak. A szakaszt a leggyorsabban Mikko Hirvonen teljesítette, mellyel megszerezte első Citroen-es sikerét. Hirvonen négy szöges gumival vágott neki a szakasznak, mely később igazolta döntését. Az előző szakaszon győztes norvég Petter Solberg elhibázta a gumiválasztást ezzel értékes másodperceket veszítetve. Hirvonen később így írta le a szakaszt: „Ezúttal egyértelműen jó volt a gumiválasztásunk, és elég bátrak voltunk ezzel a kocsival. Az út nagyon, nagyon csúszós volt, de még két és fél nap előttünk van, még semmi sincs lefutva” A második helyen, mindössze 3 másodperces hátránnyal Loeb futott be, köszönhetően okos gumitaktikájának. A harmadik helyre kisebb meglepetésre a francia Pierre Campana érkezett meg, szintén szöges gumikat használva. Loeb később így nyilatkozott: „Egyértelműen jó döntés volt szöges gumikat feltenni, de még így is nagyon nehéz volt az úton tartani az autót.” Dani Sordo annak ellenére képes volt visszavenni második helyét az összetettben, hogy nem a szöges gumikat választotta erre a szakaszra.
A 4. helyen mindössze 39 másodperces hátrányt összeszedve a győztes Hirvonennel szemben sikerült a célba érkeznie. Dani Sordo: „Nagyon, nagyon trükkös volt. Nem tettünk fel szöges gumikat, ezért nagyon sokat veszítettünk az utolsó részen, ahol havas volt az út és nagyon nehéz volt rajta menni.” Az első szakaszon győztes Petter Solberg szenvedett az egész szakaszon ugyanis elrontották a gumiválasztást. Solberg: „Hátul slick gumi volt felrakva elől pedig „téli” gumi, ezért a rajttól kezdve csúszkált az autó. Majdnem lehajtottam az útról, hihetetlen volt. Iszonyú sok víz és fekete jég volt az úton. Sokkal rosszabb volt, mint amire számítottam.” Henning Solbergnek sem ez volt élete gyorsaságija, ugyanis egy balesetet követően megsérült kocsija hátulja. A szakaszt azonban képes volt még így is abszolválni.
Ez után a gyors után a Valence-i szervizpark felé vette mindenki az irányt. Majd 14 óra 11 perckor kezdetét vette a harmadik és egyben a mai napi utolsó gyorsasági szakasz, mely a Montauban-sur-l’Ouvčze – Eygalayes közötti 30km-es úton vezetett. Ezt a gyorsaságit is a finn Mikko Hirvonen nyerte meg 2.9 másodpercet adva Loebnek. Úgy látszik Hirvonen kezd ráérezni az új technikára, melynek úgy hiszem, sokan örülnek, hiszen ha talán most még nem is, de később még képes lehet megszorongatni Sebastien Loeböt. Petter Solberg ismét gondba került, most is a gumi babrált ki rajta, de most más értelemben, mint a korábbi gyorson, ugyanis 1km-el a cél előtt egy kanyart túl szűken próbált meg bevenni, és ott valószínűleg egy követ eltalálva eltörte a bal első felnijét, mely kivágta a gumit. Ennek ellenére képes volt az 5. legjobb idővel megérkezni.
A második Loeb így értékelt: „Ma reggel nehéz volt a gumiválasztás, de ez a szakasz olyan volt, mint egy sima aszfaltos szakasz. Nem vállaltam semmi kockázatot” Evgeni Novikov ismét fantasztikusat jött, ugyanis megszerezte a harmadik helyet mindössze 5.4 másodperccel lemaradva Hirvonentől. Hihetetlen teljesítmény ez a fiatal orosztól, ugyanis gyári wrc-ket vert el ismét. Dani Sordo a Minit a 4. helyre hozta be, és a nap végére 1 perc 9 másodperces előnyre tett szert Petter Solbergel szemben.
A holnapi nap 4 gyorsasági kerül megrendezésre, melyen az időjárás ismét meglepetést okozhat, így érdemes figyelni az eredmények alakulását napközben, hiszen még semmi sem dőlt el.
Az állás a következőképpen néz ki 13 gyorsasági után:
Helyezés Pilóta Csapat/autó Idő/különbség
1. Sebastien Loeb Citroen 3h31m25.2s
2. Dani Sordo Mini + 2m12.4s
3. Petter Solberg Ford + 3m22.2s
4. Mikko Hirvonen Citroen + 3m43.0s
5. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 4m28.2s
6. Francois Delecour M-Sport Ford + 6m39.1s
7. Pierre Campana Mini + 7m45.1s
8. Ott Tanak M-Sport Ford + 8m44.8s
9. P-G Andersson Proton + 13m20.8s
10. Armindo Araujo Araujo Mini + 14m40.7s