Teszt: Klasszikus a hétköznapokra

image

BMW alapokon mutatkozik be a HB Coupé
A régi idők hangulatának modern technikával való ötvözése nem újkeletű ötlet, hiszen a klasszikus elegancia nem csak az autóiparban keveredik napjaink vívmányaival, de az építészetben és a lakberendezésben is közkedvelt a kettősség ilyesfajta burjánzása.
Nos, a Wiesmann testvérek után ezúttal a Huet fivérek szenvedélye által született meg egy ígéretes alkotás, ami nem csak a retro híveinek szívét rabolhatja el. Tino és Paul először persze nem is álmodoztak arról, hogy saját autót építsenek, de kedvenc hobbijuknak hódolva először veteránautós rendezvények szervezőiként, majd ritka járművek bérbeadóiként váltak közismertté.
A HB Special csak amolyan kezdeti szárnypróbálgatás volt
A kreativitás végül mégis utat törhetett magának, s a Triumph TR6 alapjaira megépült az első saját típus, ami a HB (Huet Brothers) Special elnevezést kapta a keresztségben.
A kezdeti szárnypróbálgatások sokak elismerését kivívták, így végül megszületett a Huet Brothers Coupé koncepciója, ami a ’70-es évek hangulatát napjaink csúcstechnikájával, nevezetesen a BMW tagadhatatlanul hatékony hajtásláncaival fejeli meg.
A szénszálas borítás alatt a BMW modern műszaki vívmányai lapulnak
A teljes mértékben karbonszálas alapokra építkező újdonság alig 1,1-1,2 tonnás tömegét az ismert soros hathengeres, háromliteres benzinmotor 306 lóerős teljesítményre és 400 Nm nyomaték leadására képes átirata-, valamint egy négyhengeres dízelmotor 204 lóerősre hangolt változata is repítheti.
A százas sprint ideje ezzel igen ígéretes módon 4,3 és 5,6 másodperc között alakul, miközben a végsebesség a hallgatólagos egyezményhez igazodva 250 km/órában korlátozott.
A menetteljesítmények ígéretesek, a megjelenés vonzó
A hátsókerékhajtású Coupé alapváltozatában egy hatfokozatú manuális egységgel oszthatjuk be a motor erőforrásait, de voksolhatunk egy hétsebességes duplakuplungos, vagy dízelmotorral párosítva egy nyolcfokozatú automataváltó mellett is.
A hab a tortán, hogy a szépséges túraautó megjelenését, és hangolását a saját szájízünknek megfelelően választhatjuk meg, hiszen lesz egy klasszikus megjelenésű, finomabb hangolású Coupé, és egy nyersebb, modernebb fellépésű RR változat is.
Reméljük, hogy viszontlátjuk még a Huet testvérek művét
Mivel a Huet testvérek egyelőre a hétköznapokra termett autó fejlesztésének kezdeti stádiumánál tartanak, vélhetően a vételár a munkálatokat finanszírozó foglalókkal egyetemben alku tárgyát képezheti, de a kis manufaktúra vállalkozókedvű befektetők jelentkezését is várja. Szurkolunk nekik.