Válságértekezletet tart a Ferrari

image

A Ferrari csapat vezetője, Stefano Domenicali és a csapat technikai igazgatója, Pat Fry az Ausztrál Nagydíjat követően hétfőn nem Malajziába, hanem Maranellóba repültek egy válságértekezletre – ismerte el hivatalosan is a Ferrari.
A maranellói gárda szezon előtt már figyelmeztette a rajongóit, hogy ne várjanak dobogós helyezéseket a csapattól, a Ferrari F2012 melbourne-i teljesítménye azonban még ennek a fényében is lehangoló volt, hiszen Felipe Massa 16. és Fernando Alonso 12. rajthelye után a futamon a Ferrari autói teljesen esélytelenek voltak a dobogóra. A csapat azonban úgy tűnik, hogy megpróbál gyorsan reagálni a jelenlegi helyzetre.
„Stefano Domenicali és Pat Fry visszatértek Maranellóba, ahová késő este érkeztek meg” – áll a Ferrari nyilatkozatában. – „Ugyanis nincs vesztegetni való időnk és teljes gázzal folytatnunk kell az F2012 fejlesztését.”
A feltételezések szerint a Ferrari arra készül, hogy egy a McLarenhez és a Red Bullhoz hasonló kipufogó rendszert készítsen, ez azonban az oldaldobozok áttervezését igényli, ami miatt viszont a csapatnak meg kell ismételnie az FIA oldalütközésekre előírt töréstesztjeit, így az új autó csak májusra az európai futamokra készülhet el. Azt a csapat is megerősíti, hogy bizony jelenleg alapvető problémák vannak az autóval.
„Alapvető problémáink vannak” – ismerte el Domenicali. – „Az egyik a sebességünk, a másik a kigyorsítás. Természetesen az autónk közel azonos lesz Malajziában, de a beállítások terén majd megpróbálunk valamit javítani a helyzeten. Majd jön Kína, Bahrein stb., ahol már lesznek fejlesztéseink. Ezért remélhetőleg ott már jobb lesz a helyzet.”
Kisebb fejlesztések tehát már érkezni fognak a 3. és a 4. futamra, de vajon ezek elegendőek lesznek „az alapvető problémák” megoldására? A Ferrari F2012 végsebessége Ausztráliában mintegy 10 km/h-val maradt el Lewis Hamilton McLarenjétől, miközben az autó a leszorítóerő hiánya miatt szenvedett a lassú kanyarokban és a kigyorsításokon. Míg Mark Hughes, a Sky Sport újságírója szerint a csapat elsősorban a fékezések alatt küszködik, köszönhetően az F2012 alacsony leszorítóerejének és a vonórudas első felfüggesztésének.