A Red Bull és a Ferrari bukott a legnagyobbat idén

image

A címben megfogalmazott állítás persze csak akkor igaz, ha nem vesszük figyelembe a kisebb csapatokat, mert abban az esetben a HRT viszi a prímet a nem éppen illusztris versenyben. Készült egy elemzés az idei autók teljesítményéről, mely a csapatok, az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén futott leggyorsabb körét vette alapul. Ezeket összemérték a tavalyi szezon 19 versenyén megfigyelt köridők átlagával, melyből kiderült, hogy a Red Bull majdnem ugyanannyit lassult 2012-re, mint a Ferrari.
Ha a mezőnyben uralkodó erőviszonyokat nézzük, akkor egyértelműen a McLaren fejlődött idén a legtöbbet. Mivel a tavalyi évben a relatíve leggyorsabb autó a Red Bull volt, ezért plusz 0,577 százalékon állapítottuk meg az idei McLaren változását, természetesen figyelembe véve azt is, hogy Ausztráliában már ők voltak szinte utolérhetetlenek az ellenfeleik számára.
Az adatok alapján megállapítható, hogy a Red Bull 1,399 százalékot veszített gyorsaságából. A nagycsapatok között a második legtöbbet, közvetlenül a Ferrari mögött. A spektrum másik végén a Lotus csapat és a Williams istálló áll, akik hatalmas pozitív fejlődésen mentek át a holtszezon alatt. Mivel a befújt diffúzor és kipufogó rendszer legnagyobb élvezője a Red Bull volt 2011-ben, így valamelyest érthető, hogy miért esett ilyen nagyot a teljesítményük.
Egy valami viszont mindenkit meglepett, aminek gyakran hangot is adnak a szakemberek. A véleményt legjobban talán az Autosport technológiai szakértője fogalmazta meg: „Mindenki arra számított, hogy a legnagyobbat a Ferrari nyeri majd a szabályváltoztatásnak köszönhetően, amire meg is lett volna minden esélyük. Ha innen nézzük a dolgokat, akkor valamit nagyon el kellett rontaniuk az idei autó tervezése, vagy kivitelezése során.”
Teljesítménybeli változások 2011-ről 2012-re:
– A legtöbbet egyértelműen a HRT romlott, majd 3 százalékkal lassabb, mint tavaly.
– 1,5 százalékot veszített gyorsaságából a Ferrari, 1,399-et a Red Bull.
– A Marussia megközelítőleg 0,6 százalékot veszített erejéből.
– Gyorsult viszont a Caterham, mely így még inkább eltávolodni látszik a Marussiától.
– Szintén 0,6 százalék alatt, de gyorsult a Force India, a Sauber, a Mercedes és a McLaren.
– A Toro Rosso nem csak a pilótáit, de a tempóját is lecserélte, előnyére.
– A Lotust nem hiába dicsérték agyba-főbe a szezon kezdete előtt, fantasztikusat fejlődtek a tesztidőszak során. Majd 1,5 százalékkal nőtt az autóik hatékonysága.
– A legnagyobb meglepetést viszont a Williams szállította eddig a szakértők konyhájára, ugyanis több mint 1,5 százalékkal képesek jobb teljesítményre versenygépeik, mint 2011-ben.