Wéber nem áll rajthoz Marrakesben

image

A Túraautó Világbajnokság harmadik fordulóját  most hétvégén, Marokkóban rendezik meg. A helyszín egy év szünet után tér vissza a versenynaptárba, ahol 2009-ben és 2010-ben rendeztek WTCC futamokat. A versenyhétvége egy nappal hosszabb lesz a megszokottnál, ugyanis a pénteki napon is lesz egy 30 perces teszt a versenyzők számára.

A világbajnoki pontversenyben két forduló után Michelisz Norbert 24 ponttal a 7. pozícióban áll, a Yokohama Driver’s Trophy értékelésben 27 ponttal a harmadik helyet foglalja el. Wéber Gábornak nincs még világbajnoki pontja, a függetlenek között három megszerzett ponttal a 9. a rangsorban.
Sajnos Wéber Gábor nem áll rajthoz a marokkói hétvégén, mivel a korábbi futamokon elszenvedett technikai problémák okozta váratlan és nagyon drága javítási költség, valamit a kötelező alkatrész-felújítás, veszélybe sodorná a versenyző indulást az európai versenyeken.
Michelisz Norbert:
Vegyes emlékeim vannak a marrákesi pályáról. A balesetem a Q1-ben, és a balul sikerült állórajt a 2. futamon beárnyékolta a 2010-es hétvégét számomra, annak ellenére, hogy az első futamon a 7. helyen végeztem, a tempóm pedig elég lehetett volna az első sorhoz az időmérőn. A pálya vonalvezetése önmagában nem jelent nagy kihívást, viszont a nagyon magas kerékvetőkkel ellátott lassítókon elég egy apró hiba, és azonnal komoly sérülések keletkezhetnek az autón. A bőven 230 km/h feletti sebességek, a falak közelsége és a kifutási lehetőségek hiánya itt minden évben hatalmas baleseteket eredményezett. Mivel az eddigi tapasztalatok alapján a marrákesi pálya nem kedvez a BMW-nek, így a célom a hétvégén a tisztes helytállás és pontgyűjtés a privát értékelésben. Nem mellékes szempont az autó egyben tartása vasárnap estig, ugyanis egy komoly törés vélhetően befolyásolná a szlovák és a hazai lehetőségeinket, ha azonban úgy adódik a dobogóra, akkor támadni fogok.
Wéber Gábor:
Azt utolsó pillanatig nem tudtam elengedni ezt a futamot, még pénteken is lehetséges támogatókkal tárgyaltam. Azt érzem, hogy jövőre növekszik majd a mozgásterem, de ilyen gyorsan, képtelenség betömni ezt a kátyút, nincs mese, át kell lépnünk. Beszéltem Zolival, a csapattal, a tönkrement alkatrészek felújítása, időben megint nagyon feszes lenne, de főleg, őrült drága. Már a részszámlák is sokkolóak, bár, egy szűkebb keretrendszerben számoltunk ugyan töréssel, de ez kicsit erős, ami most a nyakunkba szakadt. Aztán ez a kötelező felújítás végleg betette a kaput. Nem akarom kockáztatni a magyar futamot, és leginkább a szurkolóinknak elérhető nagydíjakat, és ezek Afrika után következnek csak. Felkészülünk inkább ezekre kis levegőhöz jutva, van mit végiggondolni, nagyon nem erre számítottam, és még a szerencse sem állt mellettünk. Norbi beállításai nekem nem fekszenek, ez várható volt, de a „saját BMW” megtalálása még várat, bár közelítünk körről-körre.
Április 13, péntek (helyi idő szerint):
13:30-14:00 Teszt
Április 14, szombat:
09:30-10:00 Első szabadedzés
13:15-13:45 Második szabadedzés
16:15-17:05 Időmérő edzés
Április 15, vasárnap:
09:00-09:15        Bemelegítő edzés:
12:20-12:45         Első futam (11 kör )
15:20-15:45        Második Futam (11 kör)
 
Forrás: Zengő Motorsport