Rossi dolgozhat a Caterhamnél

image

A Team Lotus csapat a szezon ötödik versenyére, a Spanyol Nagydíjra készül.
Alexander Rossi (Heikki Kovalainent helyettesíti az első szabadedzésen): 
„Örömmel várom, hogy Spanyolországban újra Formula-1-es autóba ülhessek és szeretnék köszönetet mondani a csapatnak azért, hogy dolgozhatom a barcelonai első szabadedzésen. Egyértelmű célom van a gyakorlásra – szeretnék a mérnökök által kialakított tervek szerint dolgozni, hiba nélkül és a lehető legtöbbet tanulni az egész hétvégén. Tudom, mennyire nehéz lesz a Formula Renault 3.5 kötelezettségeim mellett időt szakítani a csapatra és tudom, mindent megtesznek azért, hogy maximális teljesítményt tudjak nyújtani pénteken.” 
Heikki Kovalainen: 
„Barcelona jó pálya, ahol a fő kihívást az jelenti, hogy mindent tökéletesen kell végezni. Ha fél tizedmásodpercet veszítesz, akkor az rajtpozícióba kerül és ezen a versenyhétvégén minden részletre kiterjedően kell figyelni, csak így lehet a legjobb esélyed a sikerre. Ezen a pályán sok, nagy sebességű kanyar található, néhányban időt spórolhatsz, az egyes kanyar féktávjánál határozottnak kell lenni, mivel itt lehet előzni. A rajongók számára gyakran nagyon csendes a verseny, mert nehéz előzni, de az időmérő edzés ezért még fontosabb és azt jelenti, jó tervekkel kell nekivágni a szombatnak.” 
Vitalij Petrov: 
„A mugellói jó teszt után örömmel várjuk a spanyol versenyt. Barcelonát jól ismerem és szeretek itt versenyezni. 2009-ben a GP2-es versenyen dobogós helyezést értem el és miközben tudom, ez jelenleg megvalósíthatatlan, arra koncentrálunk, hogy az előttünk állókkal tudjunk harcolni és megismételjük azt a teljesítményt, melyet az idei évben eddig mutattunk, különösen vasárnaponként.”
Mark Smith, műszaki igazgató: 
„A Circuit de Catalunya pályát minden csapat nagyon jól ismeri. Az idei évben már kétszer teszteltünk itt, mivel a vonalvezetésben minden megtalálható – gyors, nagy G-erejű kanyarok, hosszú egyenesek és számos lassú kanyar, ahol a jó kigyorsítás kulcsfontosságú. Technikailag az egyik legnagyobb igényű pálya a pilótáknak és mindenből ad egy kicsit. A hármas és a kilences nagy sebességű kanyar, az egyensúlyt megtalálni nem könnyű. Az utolsó szektor is jó kihívás – az autó nagy irányváltásokra kényszerül, így jó mechanikai tapadással lehet maximálisan jó köridőt elérni. 
Barcelona relatíve nyitott pálya és a szél komoly hatással van az autó egyensúlyára, különösen, amikor irányt vált. Azonban, miközben a szél problémát jelent, egy másik komoly tényező Barcelonában a pálya javulása a versenyhétvégék során, napközben a levegő és a pálya hőmérséklete változik. Habár ezeket a tényezőket sikerült jól megismerni, mivel sok időt töltöttünk a pályán, ám folyamatosan figyelni kell mi történik az időjárással, csak így tudjuk optimalizálni az autó beállítását és így tudunk felülkerekedni a változékony időjáráson. 
Lehetőséget adunk tesztpilótánknak, Alexander Rossinak, Barcelonában első szabadedzését teljesíti velünk, örömmel adjuk meg számára a lehetőséget, egész versenyhétvégén nálunk dolgozik. Jó munkát végzett Abu Dhabiban, amikor a Fiatal Pilóták Tesztjén 2011-ben lehetőséget kapott, biztos vagyok benne, pénteken, Spanyolországban is jól szerepel majd.” 
Tony Fernandes, csapatfőnök: 
„Visszatérünk Európába a bíztató első négy verseny után. Még talán nem sikerült a középmezőnnyel szembeni lemaradást áthidalni, de sokkal közelebb vagyunk hozzájuk, mint a tavalyi év ugyanezen szakaszában, különösen a versenyek során, amikor tiszta bizonyítékát látjuk fejlődésünknek. 
Már négy verseny óta velünk dolgozik és nagyon elégedett vagyok Vitalij munkájával. Nyilvánvalóan harcos és csapattársát előbbre tudja lendíteni, különösen vasárnaponként, ez jót tesz az egész csapatnak. Azt hiszem, Heikkinek már több szerencse járna ki a versenyeken, mivel keményen nyomja az időmérő edzésen, különösen Bahreinben szerepelt jól, ahol az időmérő edzés második etapjába jutott, de nem volt ilyen szerencséje, amikor a versenyen kialudtak a lámpák. Remélhetőleg ez megváltozik Barcelonában és mindkét autó a verseny leintéséig harcolni fog.”