,,Nyomjuk majd, ami a csövön kifér"

,,Nyomjuk majd, ami a csövön kifér

A Dakart, illetve a Silk Way-t megnyerő világsztárokkal együtt indul a Baja Espana Aragon FIA Világkupa futamon a Lónyai-Garamvölgyi magyar páros.

Nem akármilyen kalandra vállalkozott a Lónyai Pál, Garamvölgyi Zoltán páros, a magyar Tereprallye Bajnokság jelenlegi 7. helyezettje. A Nissan Pick Up-pal száguldó duó ugyanis a hétvégén indul az FIA spanyolországi Világkupa futamán, a Baja Espana Aragonon. A rekordlétszámú mezőnyben olyanokkal szemben szeretne helyt állni a magyar alakulat, mint a többszörös Dakar-győztes Stephane Peterhansel illetve Jean-Louis Schlesser, vagy éppen az idei Silk Way-en első Borisz Gadaszin vagy az ugyanitt harmadik, magyar engedéllyel versenyző Miroslav Zapletal. Garamvölgyi Zoltán úgy fogalmazott, ha ebben a csúcsmezőnyben és ezen a számukra teljesen ismeretlen pályán bekerülnek a legjobb harminc közé, már elégedettek lesznek.

Vélhetően minden versenyszervező a tenyerét dörzsölné örömében, ha olyan nevezési lista állna a rendelkezésére, mint a hétvégi Baja Espana Aragonnak névsora. Összesen 85 autó, 40 motoros és 18 kamionos indul az FIA Terep-rallye Világkupa futamon. Köztük például olyan nagy nevek, mint az idei Dakar-győztes, Stephane Peterhansel, vagy a korábbi első Jean-Louis Schlesser – aki egyébként vezeti az idei összetettet -, vagy a nemrég véget ért Silk Way Rally két dobogósa, az első orosz Borisz Gadaszin, vagy a harmadik, magyar engedéllyel versenyző cseh Miroslav Zapletal. De szintén nem ma kezdte a szakmát az idei Italian Baja győztese, a szintén orosz Vasziljev sem, és szintén az esélyesek között tarthatjuk számon a Világkupa-sorozat második helyén álló, Minivel versenyző Khalifa Al Mutaiweit. Nos, ebben a mezőnyben próbál meg helyt állni Lónyai Pál és Garamvölgyi Zoltán, akik Nissan Pick Up-juk volánja mögött életükben először indulnak a spanyol futamon.

,,A szerviz- és a versenyautónk már tegnap elindult Spanyolországba, mi szerdán utazunk ki a helyszínre. Van bennünk drukk, hiszen először veszünk részt a spanyol versenyen, és a pályát egyáltalán nem ismerjük. A terveink szerint csütörtökön tesztelünk egy kicsit, hogy megtaláljuk az optimális beállításokat és guminyomást, valamint megismerjük a leendő útvonalak állagát. Azt már tudom, még annak is nagy bátorság kell itt a száguldáshoz, aki versenyzett már itt, ám úgy vagyunk vele, ha már neveztünk, akkor nyomni fogjuk, ami a csövön kifér” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán.

A navigátor, aki az augusztus végi Hungarian Baja Világkupa futam főszervezője is egyben, úgy véli, ebben a mezőnyben már az is nagy szó lesz, ha a célban előrébb végeznek, mint a rajthelyük, azaz jobbak lesznek, mint az 51. pozíció.

,,Bízunk magunkban, és hiszünk benne, hogy képesek leszünk célba érni. Ha minden összejön, akkor akár a legjobb harminc közé is beverekedhetjük magunkat. Izgalmas lesz ebben a hőségben és porban száguldani, de mindenre felkészültünk. Rengeteg vitamint viszünk magunkkal, és az autóba beszereltünk mindkettőnk számára egy-egy négyliteres, hátizsákszerű tartályt, amiből a szakaszok alatt is tudunk jeges vizet inni egy csövön keresztül” – fogalmazott Garamvölgyi Zoltán.

Mindenesetre előfordulhat, hogy nem lesz elég a négy liter, ugyanis a pénteki prológ és egy Zaragozáig tartó szakaszon kívül szombaton összesen 300 – amiből 100 km gyorsasági -, majd vasárnap újabb 200 kilométer gyorsasági vár rájuk. Ráadásul a szervezők teljesen el szeretnék kápráztatni a kilátogató nézőket,

így a Világkupa-futammal párhuzamosan rallyeversenyt is rendeznek mindhárom napon.

A cikk folytatódik..! kattintson ide!