
Turák Lászlóval beszélgetek a Pannóniaringi tesztnapok előtt.
Október 20-21.-én egy teszten veszel részt a Vígh Racing Team-mal.
Mi is ennek a célja és milyen autóval fogsz tesztelni?
– A jövő évet is a Mogul-Vígh Racing Team pilótájaként folytatom, és a tervek szerint az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság futamain veszek majd részt Formula Renault 2.0 kategóriában.
Az ehhez szükséges edzést, hogy szokjam az autót, és ismerkedjek a körülményekkel, teszi most lehetővé a csapat. A két napos teszt első napján egy régebbi konstrukciójú, de ugyan úgy Formula Renault 2.0-ás autóval lesz lehetőségem bemelegíteni, a második nap pedig majd egy újabb kasznis,
úgynevezett monocoque vázas autóval róhatom a köröket. Ez az autó a csapatnak idén győzelmet és összetettben Országos harmadik helyet biztosított.
Mesélnél korábbi autósportos életedről?
– A kezdetek amatőr gokartozással indultak, majd az első igazi versenyautó, amivel indulhattam az a Kecskeméti Főiskola KEFO Motorsport csapatának a versenyautója, ez az autó amiatt különleges a számomra, mert én magam is részt vettem az építésében. Ebben a csapatban, mint pilóta a 2013-as és 2014-es FSH-n indulhattam. Az igazi áttörés pedig 2014 tavaszán jött, amikor is a NIVO Motorsport-tól és a Mogul-Vígh Racing Team-tól kaptam lehetőséget, hogy a minden hónapban induló FRT-kupán indulhatok ebben a szezonban. Az első pár verseny után megkaptam az első teszt lehetőségemet is, amikor először próbálhattam ki egy Formula Renault-ot.
Az idén jó pár alkalommal találkozhattunk veled Kiskunlacházán, ahol egy Opel Tigra versenyautó volánja mögött foglaltál helyet, mint pilóta.
– Így van ebben az idényben az FRT-kupán indulok, most már a Tigrával, előtte viszont egy Kupás Opel Astrával versenyezhettem.
Mesélnél ezekről a versenyekről?
– Kategóriám negyedik helyén állok jelen pillanatban, korábban többször is állhattam dobogón. Mindig a győzelem a cél, elégedett csak azzal lehetek. A mindig változó körülmények izgalmas versenyeket hoznak, a csapat mindig maximálisan felkészítette az autókat, bármi esetleges problémát pillanatok alatt megoldottak, nagyon hálás vagyok emiatt is az egész csapatnak, nagyon jól érzem itt magam, és tervezzük a közös jövőt.
Korábban már teszteltél itt egy Formula Ranault 2.0. versenyautót. Az hogy tetszett, miként értékeled?
– Hatalmas élmény volt számomra, gyerekkori álmom valósult meg azon a napon. Elképesztő, ahogy egy ilyen autóval lehet gyorsítani, lassítani illetve kanyarodni.
A teszt jól sikerült, sok pozitív visszajelzést kaptam, és már nagyon várom, hogy ismét ilyen autóba ülhessek.
Mindent megteszek, hogy összejöjjön a jövő évi szezon is.
es végül, de nem utolsó sorban nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki hozzájárult és segített, hogy eljuthassak idáig.
Köszönöm a Mogul-Vígh Racing Team-nek, illetve a NIVO Motorsportnak, hogy rengeteg élménnyel gazdagodtam, és egyre több lehetőséget kapok tőlük.
Köszönet a Venezia Pizzériának Gyulán, és mindenkinek, aki a perselybe hozzájárult a költségek csökkentéséhez, köszönöm a sok finomságot a Gyulai Retro Tejivó, és Retro Pékségnek, köszönöm a KEFO Motorsportnak a versenyfelszerelést. Köszönet jár még a Millers Drift Team csapatának, a Gyulai Ajándék Gyár és Gyorsnyomdának, a Dirty Slippers együttesnek, a Zalakarosi Muskátli vendéglőnek, Ritok Philip Aron Photographi-nak.
Külön köszönet jár még a sok fotóért és vidámságért a versenyeken Hajókának, és persze a családomnak.
– Hajósi Miklós-
www.hajoka.hu