
idei évben harmadszor látogatott Horvátországba a Maricsek Racing Team. A november 29. és 30.-a között megrendezett Santa Domenica Rally Show-n négy párossal képviseltette magát csapatunk.
A Zágrábtól mindössze 20 kilométer távolságra lévő Sveta Nedelja falucska adott otthont a murvás rally-dzsemborinak. Az időjárás nem fogadta kegyeibe a rajthoz felsorakozó 133 pilótát és navigátort, szinte egész hétvégén esett az eső, ami rettenetesen feláztatta a pályát. Egy körgyorsasági szerepelt az időtervben, amit két irányból, összesen kétszer teljesített volna a mezőny. Az utolsó szakaszt sötétedés miatt a rendező kivette a programból, pontosabban minden párosnak az első körben elért eredményét írták jóvá, de aki akart, az autózhatott még egyet a sötétben.
Kovács Antal az Abaligeti Rallye Sprintet követően ezúttal murván próbálta a Beppo Harrach féle Ford Fiesta R5-t. A kaposvári pilóta az abszolút ötödik helyen végzett navigátorával, Istovics Gergővel.
,,Egy korábbi meghívásnak eleget téve mentünk el erre a horvát versenyre. Amikor tavaly kint jártunk nagyon tetszett a légkör és már akkor eldöntöttük, hogy idén is megyünk. Úgy gondoltam, hogy aszfalt után murván is ki kell próbálni az R5-ös Fordot, hogy tudjam, laza talajon milyen a Mitsubishihez képest.
Sajnos erre a kérdésre nem kaptam választ, mert ketten váltogattuk egymást Beppo Harrach-val az autóban és én mindig csak az 50. hely környékén tudtam elrajtolni, ezért kicsit más körülmények vonatkoztak rám, mint az elejére. Volt, aki még szárazon ment, én pedig szakadó esőben. Ötödikek lettünk, én mindenképp előrébb vártam volna magunkat. A Mitsubishivel, amit már jól ismerek jóval előrébb is végeztünk volna, hiszen tavaly Hideg Krisztiánnal voltam csatában, talán 8 másodperccel kaptam tőle ki, most meg két perccel. Ez jól tükrözi a viszonyokat.
Ezt leszámítva jó volt az autó, de nem kaptunk semmiféle visszajelzést, egy óriási küzdelem volt az egész hétvége, ezen a csúszós, felázott murván. Ez a verseny jó levezetése volt a Waldviertelnek, mert ott is hasonlóak voltak a körülmények. A hétvége konklúziója az, hogy mindenképp ki szeretném próbálni az autót murván, de száraz körülmények között.”
Borbás Szabolcs és Csáki Richárd a Mecsek Rallye-n elszenvedett hatalmas bukás után most először állították csatasorba az újjáépített EVO VII-es Lancert. A fiúk az abszolút kilencedik helyen zárták a versenyt.
,,Nagyon jó volt a hétvége. Az időjárás megint nem fogadott a kegyeibe minket az esős, pocsék idővel, de a rendező nagyon jól kezelte a körülményeket, jó kis verseny volt. A körversenynek vannak előnyei és hátrányai, ez utóbbival én is szembesültem az első szakaszon. Utolértem a csapatfőnökömet Maricsek Miklóst, aki sajnos nem vett észre, így nem tudott elengedni, illetve abban a pillanatban, hogy utolértem azt hittem, hogy felvert egy követ, ami kilyukasztotta az intercoolerünket, mert eltűnt a turbónyomás. Aztán sikerült megelőznünk Mikit, de sajnos nem mentünk jó időt.
Mecsek után újraépítettük az autót, de tesztelni nem volt időnk, úgyhogy most ez a szerepet töltötte be ez a verseny. A második gyorson volt egy technikai hibánk. A turbón széthullott egy gyári alkatrész, de a srácok megcsinálták az autót és a harmadik gyorson mentünk még egyet. Ott az autó hibátlanul működött. Most a Mitsubishi nagyon jó állapotban van, a motor jó erős, jól sikerült a programozás, szóval jöhet a Mikulás Rallye!”
eppen csak kiszorult az első tízből a Maricsek – Kovács kettős. A tizenegyedik hely nem rossz teljesítmény, annak függvényében pedig főleg, hogy az első szakasz felétől szinte vakon közlekedtek a Mitsubishi Lancerrel.
,,Ami nehézkessé tette számunkra a versenyt, hogy bedöglött a fűtés motorja. Persze ami elromolhat, az egyszer el is romlik, pont akkor, amikor szükség lenne rá. Az első gyorsaságit ezért úgy abszolváltuk, hogy a felétől elakadás jelzővel mentünk, mert nagyon be voltunk párásodva, nem láttunk semmit. A másodikon már egy kicsit jobbat autóztunk, a harmadikon meg úgy érzem, hogy elég jó volt a tempónk. Nem teszteltünk a verseny előtt és most rájöttem, hogy nekem fontos, hogy menjek az autóval az adott futam előtt. Amúgy az autónk hibátlan volt, a Pirelli abroncsok tökéletesek működtek.
Nem bántuk meg, hogy elmentünk, mert maga a rendezvény nagyon tetszett, magáért beszél, hogy megint sok induló volt. Ez úton is üdvözlöm a rendezőket, mert mindig kitesznek magukért.”
A Bajna – Lábatlan Rally Sprintet követően Santa Domenican is rajthoz állt Nagy Balázs. A kaposvári pilóta az abszolút 31. és a saját kategóriája negyedik helyére kormányozta a zöld-fekete Suzuki Swiftet.
,,A szervezés jó volt, de talán egy kicsit átestek a ló túloldalára a sok indulóval. A verseny tetszett, egész jó időket mentünk. Az első gyorsaságin abszolút 24. és kategória második időt autóztunk. Sajnos már itt feltartottak bennünket, utolértünk egy BMW-t. A második szakaszon két autót értünk utol, abból sajnos csak egyet sikerült megelőznöm, így majdnem egy egész körön át vonatoztunk. Csak a negyedik időt teljesítettük a kategóriában és összetettben is ebbe a pozícióba csúsztunk vissza. A harmadik gyorsaságin is beértünk egy előttünk rajtolót, azt viszonylag hamar magunk mögé utasítottuk, de így összetettben sajnos kikaptunk két másodperccel, nem jött össze a kategóriadobogó. Jó verseny volt, szeretem az ilyen extrém körülményeket, egész gyorsan tudtunk menni szinte mindenhol, jó volt, élveztük.”