Veszélyes lenne eltörölni az átfolyásra vonatkozó szabályt

Az FIA szerint egyáltalán nem jelentene megoldást a szenzorokkal felmerült problémákra, ha egyszerűen eltörölnék a 100 kg/óra üzemanyag-átfolyási limitet. Ezáltal szerintük a versenyzés természetellenes irányt venne.

Christian Horner vetette fel a szabály megszűntetésének ötletét, hiszen az FIA átfolyásmérő szenzorja egyes esetekben a vártnál nagyobb hibaszázalékkal működik, ráadásul Melbourne-ben éppen a Red Bull egyik autóját zárták ki a második helyről, amiért a csapat a saját méréseire hagyatkozott.

 „Más módszerrel kellene ellenőriznünk az üzemanyag áramlását, vagy pedig teljesen megszabadulni ettől a szabálytól. Mindenkinek 100 kg üzemanyag állna rendelkezésére, és osszák be korlátozások nélkül” – nyilatkozta Horner Sepangban.

Fabrice Lom, az FIA hajtásláncokért felelős vezetője azonban elmagyarázta, hogy az átfolyásra vonatkozó szabály eltörlésével komoly biztonsági aggályok merülnének fel a versenyek során, ezért mindenképpen ragaszkodni fognak az előíráshoz.

 „Nagyon jól ismerjük a mérnököket, így a 100 kg üzemanyaggal is megpróbálnák minél gyorsabban teljesíteni a versenyt. Ha pedig nincs szabályozva az üzemanyag-áramlás, akkor egy pilóta úgy érhet körbe leggyorsabban a pályán, ha a kanyarok után teljes erővel kigyorsít, majd pedig az egyenes közepén elveszi a gázról a lábát. Ilyen esetben viszont óriási és nagyon veszélyes sebességkülönbségek alakulnának ki egy körön belül, a vezetési stílus pedig nem igazán illene az F1-hez” – mutatott rá a szakember.

 „Véleményünk szerint még a Le Mans-hoz sem illik. Az ottani autók számára szintén meghatároztunk egy ilyen limitet, hiszen tartottunk attól, hogy ilyen típusú versenyzés alakul ki.”

A cikk olvasása a formula.hu weboldalon.