Győrfi Alen: „A Guinness rekord után jöhet az eredményes évzárás”

image

A hétvégén Portimaóban fejeződik be a 2011-es Superbike világbajnokság, melynek keretein belül ismét rajthoz áll Győrfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője már nagyon készült a portugál zárófutamra, és azt reméli, a múltkori technikai gondokkal telitűzdelt hétvége nem ismétlődik megint meg. Ráadásul több csapat is figyeli a teljesítményét, így abszolút nem mindegy, miként teljesít a világ egyik legszebb ringjén.

A motorsport egyik legmodernebb és legszebb pályáján, Portimaóban zárja az idei szezont a Superbike világbajnokság mezőnye. A Superstock 1000-es sorozatban induló Győrfi Alent nagyon feldobta, hogy október 9-én, a portugál futamra készülve, az Euroringen részese lehetett egy Guinness rekordnak. Egy olyan AUDI RS6 4.2 V8-ast próbálhatott ki, amelyik a világon egyedülállóan négyféle üzemanyaggal képes működni, és ezt be is bizonyította a vasárnapi rendezvényen.
„Nagy élmény volt számomra, hogy kipróbálhattam ezt az egyedi Audi RS6-os gépjárművet. Mivel nem kellett a gépet kímélni, rendesen meghajtottam a pályán. Életemben először voltam egy Guinness rekord részese, és remélem, hogy Portimaóban is lesz okom az örömre” – fogalmazott a 21 éves motoros.

Az idei esztendő utolsó futamán talán az egész évad legszebb ringjén próbálhatja meg első pontjait megszerezni az Adrenalin H-Moto Team versenyzője, aki a portugál pályával egy újabb, számára teljesen ismeretlen aszfaltcsíkon fog rajthoz állni.
„Ahogy hallottam, talán a legszebb és legmodernebb pályán fejezzük be az idei szezont. Magát a ringet csak fotókról és a szimulátorról ismerem, de azt már megállapíthattam, hogy tetszik a vonalvezetése. Egyáltalán nem egyszerű rajta motorozni, de úgy érzem, megoldom majd a feladatom. Nem akarok ígérgetni, kiadok magamból mindent, aztán meglátjuk, mindez mire lesz elég” – jelentette ki Győrfi Alen.
Egy biztos, Alennek nagyon oda kell tennie magát, ugyanis Kelemen Krisztián, az Adrenalin H-Moto Team csapatfőnöke elárulta, több istálló is figyelni fogja versenyzője teljesítményét.
„Bízom abban, hogy Alen képes lesz az imolai formáját hozni, és megmutatja az őt árgus szemekkel figyelő csapatok vezetőinek, hogy mire is képes. Több istálló érdeklődik utána, ugyanis sok szakember felfigyelt rá, és alig akarták elhinni, hogy ez az első éve ezres versenygéppel. Folyamatosan tárgyalunk a jövőről, hiszen a tanulóévet követően 2012-ben már pontokban is meg kell mutatkozni Alen tehetségének” – közölte a menedzser.

A hétvégi Superstock 1000-es portimaói futam menetrendje

Október 14., péntek
08.30-10.30: a motorok technikai átvétele
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. időmérő edzés
Október 15., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. időmérő edzés

Október 16., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (12 kör – 55,104 Km)
A futamot az Eurosport2 élőben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.

A bajnokság állása (Superstock 1000)
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 171 pont (már világbajnok), 2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 144 pont, 3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 137 pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 112 pont, … Győrfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

Mit kell tudni a portimaói pályáról?
A pálya neve: Autódromo Internacional do Algarve
Pálya hossza: 4,592 km
Pole pozíció: a pálya bal oldalán található
Kanyarok száma: 15 (6 bal, 9 jobb)
Célegyenes hossza: 835 m
Irány: óramutató járásával megegyező
Bokszok száma: 84 (egy boksz = 67.5 m2)
Befogadóképesség: 82 154 néző (10 000 állóhely; 55 000 ülőhely; 16 654 VIP)

Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:45:282 – Maxime Berger (2010)
2010 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:45:282 – Maxime Berger (Ten Kate Race Junior)
2010 – pole pozíció: 1:45:773 Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia STK)
2010 – verseny győztese: Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia STK

Európa egyik legjobb és legmodernebb versenypályája az Autódromo Internacional do Algarve, ami annak tükrében, hogy 64(!) lehetséges vonalvezetést tudnak kialakítani a szervezők, nem meglepő. A pályát természetesen az FIA és a FIM is jóváhagyta, ám Forma-1-es versenyt gazdasági okok miatt a mai napig nem rendeztek. A 2008-ra elkészült ring körülbelül 250 millió euróból épült meg, ám ez az összeg a pálya mellett magában foglal egy gokart pályát, egy technológiai parkot, egy ötcsillagos szállodát, egy sportkomplexumot valamint több apartmant is. A pályát Ricardo Pina építész tervezte.
A csapatok „szíve” egyértelműen a boksz, amely a portugál pályán rendkívül magas színvonalú. A bokszok felett helyezkedik el közvetlenül a sajtóközpont, amely a legmodernebb kommunikációs eszközökkel van felszerelve: 750 újságíró, 450 képernyőről figyelheti itt az eseményeket. A pályán egy mindennel felszerelt orvosi központ is megtalálható, ahol a doppingvizsgálattól elkezdve a sürgős beavatkozásokat is el tudják végezni. A pálya egyik különlegessége az aszfaltot körülvevő öntözőrendszer, amellyel az esős körülményeket kiválóan tudják szimulálni. A tehetősek kényelmét az úgynevezett VIP-torony teszi teljessé. A ring közepén található épület ugyanis kiváló kilátást nyújt a pályára. A 48 luxuslakás egyenként 80 m2, amelyeknek teraszán 22 vendég kényelmes ülésekből figyelheti az eseményeket.