Az irányítótestület, miután bevezeti az új, 1.6 literes, V6-os motorformulát, a sebességváltók terén is módosítást végez. A pilóták egy évben összesen négy sebességváltót használhatnak. Ennek értelmében az egységeknek átlagosan öt versenyhétvégét kell kibírniuk, a pénteki szabadedzésekkel együtt.
A jelenlegi szabályok szerint a sebességváltót az egymást követő öt versenyhétvégén kell használni, de ebbe nem tartozik bele a pénteki szabadedzés. A szabályok szerint a pilótáknak büntetés nélkül engedélyezett a sebességváltó csere, amennyiben a korábbi versenyből kiestek. Ezt nem lehet már 2014-től alkalmazni.
"A szabályok változnak, így hasonlítani fog a motorszabályhoz, ennek értelmében, egy évben négy sebességváltót lehet használni, olyan elosztásban, ahogy a pilóta szeretné" – közölte a Williams korábbi technikai igazgatója, Sam Michael. "Körülbelül négy, vagy öt versenyen kell használni egy sebességváltót. Ebbe a pénteki napot is bele kell számítani, ahogy a motoroknál is."
A 2.4 literes, V8-as motorokból egy évben a pilóták nyolcat használhatnak fel, de 214-től ez a szám ötre csökken, majd 2015-től négy motor felhasználása lesz engedélyezett. Ennek eredményeként, a motor élettartamát 2015-ig meg kell duplázni.
Egy másik komoly változás 2014-től a sebességváltó specifikációja, amely az áttételi fokozatokat szabályozza. A csapatok a jelenlegi szabályozás szerint a versenyek között változtathatnak az áttételen, azért, hogy optimalizálni tudják a különböző pályákra a beállításokat, de 2014-től minden pályára – így Monacóra és Monzára is – ugyanazon áttételt kell alkalmazniuk.
A szigorítást a csapatok kérték, akik a költségcsökkentést tartják szem előtt. A sebességváltóba így a nyolcadik fokozatot is be lehet építeni és a fordulatszám felső harmadában az üzemanyag-áramlást 100 kilogramm/óra értékben határozzák meg. Ennek eredményeként Sam Michael szerint nem lesz nagy kihívás a sebességváltó teljesítményének kiegyensúlyozása a különböző pályákra.
Ha a DRS-t, a tervek szerint, továbbra is lehet alkalmazni, akkor a csapatok valószínűleg a nyolcadik fokozatot a DRS-hez használják majd. A nyolcadik sebességet a gyors pályákon, mint például Monzában, jobban használják, habár a pilóták a lassú pályákon, mint például Monacóban, is használják a hetedik fokozatot.
A csapatok számára az első évben egy alkalommal lehetőségük lesz állítani az áttételen. 2015-től azonban erre sem lesz lehetőség.