A várakozások szerint az Indiai Nagydíjnak otthont adó Buddh International Circuit Monza után a Formula-1-es versenynaptár második leggyorsabb helyszíne lehet, a pálya legfontosabb jellemzőit, most a Lotus Renault GP mutatja be nekünk.
Motor
A pályán két hosszú egyenes és különböző szögű kanyarok találhatóak, ez pedig azt jelenti, hogy motorerőre, és egyenletes teljesítmény leadásra lesz szükség.
Fékek
Bár az 1-es, a 4-es, és az 5-ös kanyarok féktávja nehéz a pálya azonban összességében nem állítja túlzott kihívás elé a fékrendszert. A hosszú egyenes miatt, talán a 4-es kanyar előtt egy kicsit túlhűlnek majd a fékek, de ez az 1-es kanyarnál ez biztosan nem fog jelentkezni.
Felfüggesztés
Mint minden új pályánál a kerékvetők elhelyezkedése és hatása nem pontosan ismert, akárcsak a pálya felületének a hullámossága, így ezek bizonytalansági tényezők a felfüggesztéssel kapcsolatban. Ezért nagyon nehéz megjósolni a rugók és a kanyar stabilizátorok beállítását. Az első nap végére azonban a szükséges adatok már a rendelkezésünkre fognak állni. Először a pálya szemrevételezése útján döntünk, de ahogy megérkeznek az első adatok már azokat fogjuk felhasználni.
Hátsó szárny
A leszorító erő szimulációi azt mutatják, hogy a Buddh International Circuit hasonló leszorító erőt igénnyel, mint Suzuka vagy Barcelona. Ezért a leszorító erő szintjében nem lesz nagy változás Koreához képest, így jó néhány egységgel leszünk a maximális színt alatt.
Abroncsok
A Pirelli a kemény és a lágy keverékét bocsájtja a rendelkezésünkre, ami nagyon konzervatív stratégia egy új pályánál. Az időjárás előrejelzés szerint 36 Celsius fok körül lesz az idő, ami azt jelenti, hogy az aszfalthőmérséklet nagyon magas lesz, de e miatt látni fogunk majd némi szemcsésedést is.
Első szárny
Az első szárny leszorító erejének szintje mindig fontos az alulkormányzottság megelőzésében, ez különösen a 10-es és a 11-es kanyarokban lesz lényeges, mert ezek a gyors kanyarok fontos szerepet játszanak majd a jó köridő elérésében.
Megjegyzések a pályával kapcsolatban:
– A 3-as kanyar nagyon széles, ami az előzések szempontjából fontos. Ez az egyik leglassabb kanyar, ami a leghosszabb egyenesre vezet rá, ezért az előzési lehetőség szempontjából kulcsfontosságú itt a helyes kanyarvétel.
– A leghosszabb egyenesben a végsebesség 320 km/h körül lesz.
– A Pirelli elemzései szerint a pálya felülete nagyjából fél úton helyezkedik el a nagyon durva és a nagyon sima, a gumikopás szempontjából kedvező felület között. A mélyebb analízisre azonban csak a helyszínen kerülhet majd sor.
– A 4-es kanyar a hosszú egyenes végén szintén nagyon széles, így ez segíteni fogja az előzést. Ez az egyik legnehezebb fékzóna a pályán, ami az előzések szempontjából lényeges.
– A 8-as és a 9-es kanyarokban gyors irányváltásokra lesz szükség, a kerékvetők miatt azonban ennek az ideális íve még bizonytalan.
– A 10-es kanyar egy dombra vezet fel, majd egy egyenes után következik a 11-es kanyar. Valószínűleg ez lesz a pálya legizgalmasabb része. Itt egy 13 000 férőhelyes lelátót is elhelyeztek a pálya építői.
– A 13-as és a 14-es kanyarokban szintén gyors irányváltásokra lesz szükség, így itt az autót nagyon merevre kell beállítani.
– A 16-os kanyar körüli rész szintén nagyon széles, ami az előzéseket segítheti.