Carlos Sainz-nak, a spanyol legendának jutott a megtiszteltetés, hogy legelőször tesztelhesse az új VW Polo R WRC-t a héten Németországban. A kétszeres rally világbajnok kizárólag a wrc.com-nak adott interjút.
Biztosan megtiszteltetésnek érezte, hogy először vezethette az új Polo-t?
„Igen, persze, hogy nagyon boldog voltam, hogy én vezethettem az autót először, ez nagyon nagy kiváltság. Ugyanakkor amiatt is boldog vagyok, Németország és általánosságban a sport szempontjából is, hogy végre egy új autó és egy új gyártó jön a rallyba. Úgyhogy ez egy jó nap, egy nagyszerű nap és egy boldog nap.”
VW Polo R WRC legelső teszt – narratív video magyar felirattal a Rally Café jóvoltából!
Mikor vezetett utoljára WRC-t a teszt előtt?
„Őszintén, azt gondolom utoljára a Citroen Xsara WRC-t vezettem [Sainz autója 2004-ben]. Ezután egy kicsit Dakaroztam, és a Sirocco-val pályaautóztam a 24 órás versenyen a Nurburgringen. A legutóbbi autó, amit vezettem pár éve a Skoda S2000 volt.”
És hogy viszonyul a Polo R WRC ezekhez?
„ Nos ehhez tudni kell, hogy a Polo-val még a legelején tartunk. Ez az első Polo WRC – úgy is hívjuk, hogy a nullás – vagyis ez nem 100%-ban az az autó, ami az ’igazi’ lesz majd. De számomra ez volt az első 1600 köbcentis, turbómotoros autó ami az új (WRC) szabályzatnak megfelel. Általánosságban jó érzés volt vezetni. Az 1600 köbcentit rosszabbnak gondoltam, mint amilyennek bizonyult. A meghajtásról már voltak elképzeléseim, mert a Super 2000-s autónak is nagyjából ilyen a rendszere. Mint új generációs WRC-t, az autót jónak éreztem. Persze mindig egy kicsivel több erő és kevesebb súly kellene, dehát minden pilóta ezt mondaná.”
Milyen szempontból tetszett legjobban a Polo R WRC?
„Maga a tény tetszett a legjobban, hogy minden megfelelően működött. Ahhoz képest, hogy először vezették és új, az autó remekül működött, és ez a legfontosabb. Ez volt az első lépés, és a fő dolog, hogy el tudtunk kezdeni az adatgyűjtésen dolgozni, már a legelső alkalommal.”
Volt valami ami meglepte az autóval kapcsolatban?
„Talán a motor. Ahogy mondtam, először vezettem 1600 köbcentis autót és rosszabbra számítottam, mint amilyen volt. Igazából az időeredmények nem voltak olyan messze a régi, kétliteres WRC-k eredményeitől. A súlyt sikerült csökkenteni, ami szintén jó, és remélhetőleg a jövőben sikerül még könnyebbé tenni – de ez a FIA-ra tartozik, nincs összefüggésben a jelenlegi helyzettel.
Ez az élmény kedvet csinált esetleg még több teszteléshez?
„A terv pillanatnyilag az, hogy még egy napot vezetek Trier-ben, aztán várok az első tényleges Polo WRC-re – amit egyes számú autónak nevezünk majd – és az az autó már nagyon közel fog állni a végleges változathoz. Szerintem azt autót fogom majd vezetni időnként. Nem vagyok tesztpilóta, de mindig is azt vallottam, hogy ha tudok segíteni a csapatnak visszajelzésekkel és ötletekkel, megteszem, és készen állok segíteni mindenféle szempontból.”
A Volkswagen már értékel néhány fiatal pilótát a WRC-ben idén, van rá esély, hogy versenyezni lássuk a Polo WRC-t?
„Versenyezni? Nem, nincs ilyesmi tervbe véve. Pillanatnyilag a tesztelésre koncentrálunk. A jövő év közepén fogjuk értékelni az autót, hogy lássuk, milyen messze állunk a vezető csapatoktól. Jelenleg semmilyen versenyzés nincs tervezve.”
Mennyire kell aggódnia a MINI-nek, a Citroennek és a Fordnak az új Polo miatt?
„2013-ban lépünk a bajnokságba mint újoncok, tudván tudva hogy már nagy csapatok vannak ott, úgyhogy megpróbálunk a lehető legjobban debütálni. Én tudvalevőleg türelmetlen vagyok, szóval én szeretném, ha az autó minél hamarabb jó lenne, ugyanakkor tudom, hogy a vezető csapatok, mint a Citroen és a Ford, nagyon erősek, és nehéz lesz egy szintre kerülni velük. De meg fogjuk próbálni, amilyen gyorsan csak lehet. A jövő célja nagyon tiszta: nyerni szeretnénk, de természetszerűleg ez egy kis időbe fog telni.”