A veterán Rubens Barrichello szerint az idei évben a Williams csapat egyáltalán nem tudta kezelni az év elején az autóval felmerült problémákat, aminek következtében a csapat történelme egyik, ha nem a legrosszabb szezonját teljesítette.
„Az autó (a téli teszteken) nem volt elég gyors, és gondjaink voltak” – nyilatkozta Barrichello. – „És ez idén a tavalyi szezonhoz képest nagyon lesújtott minket. Tavaly szintén nem kezdtünk jól, de a csapat nagyon szépen fejlődött, közös erővel fejlesztve az autót, ahogy kell, ezért képesek voltunk javítani az autón.”
Barrichello szerint azonban idén az azóta már távozott technikai igazgató, Sam Michel miatt a csapat munkája szétesett. „Az idei szezonban Sam osztályának munkája homályos volt a fejlesztések területén. Ők próbálták jobbá tenni a dolgokat, de a kommunikáció katasztrofális volt, én az időm nagy részét azzal töltöttem, hogy megtaláljam azt az embert, akivel beszélnem kell, hogy elmondjam neki, mit is gondolok a fejlesztési munkáról. A csapat ezért rengeteg időt veszített. Sam próbálta megoldani a dolgokat, de ez nem akart összeállni. Úgy tűnt, mintha két csapat dolgozna, de ennek a hasznát nem igazán láttuk.”
Az FW33-as versenyautón néhány nagyon merész műszaki megoldás is volt, mint például az ultrakompakt sebességváltó, a dolgok azonban nem a terveknek megfelelően alakultak. De mi is volt pontosan a baj az autóval? „A sebességváltó volt a legkisebb problémánk! A koncepció elég jónak tűnt, de az sohasem fizetődött ki a számunkra. A tesztek kezdete óta nem jó az autó egyensúlya, és ezzel semmit sem tudtunk kezdeni. Mi idén alacsonyabb menetmagassággal futunk, és ennek ki kellett volna fizetődnie. Azonban a padlólemezek eltörtek, mi azt mondtuk, hogy megoldjuk ezt a problémát, de eljött az első futam és még nem oldottuk meg. Jelentősen meg kellett emelnünk az autót, ami által nagyon sokat veszítettünk. Amikorra pedig végre sikerült megoldanunk a problémát, a többi csapat rengeteget fejlesztett, így mi sohasem voltunk képesek velük lépést tartani. Csak meg kell nézni például a Toro Rossót, nekik az év végére sokkal jobb autójuk van, mint a szezon elején volt, és tavaly nálunk is ez volt a helyzet. Az autónkon van néhány jó elem, de inkább a rossz dolgok dominálnak. A vezethetősége nem túl jó, egyszerűen gyilkolja a hátsó abroncsokat. És akkor még ott van a KERS-helyzet is, amely szintén gyilkolja a hátsó abroncsainkat, így pedig ez nagyon nehéz.”
Barrichellónak jelenleg nincs szerződése a 2012-es szezonra, a jövőre a 20. szezonjára készülő 39 éves pilóta, azonban reménykedik abban, hogy végül sikerül a Williamsnél maradnia, hiszen mint mondja, nemcsak mindig keményen dolgozik a csapat sikeréért, de ő most sokkal jobb pilóta, mint amikor 1993-ban bemutatkozhatott a Formula-1-ben. „Azt hiszem, jobb vagyok. Minden energiámat fel tudom használni egy jó hétvége érdekében. Egy pilóta nagyon szomorú tud lenni, ha valami rossz hír éri, vagy a csapat nem hozott magával ezt, vagy azt. A csapat pedig ezt nem szereti. Egy tapasztalt pilóta azonban mindent a megfelelő helyen és időben tesz. Én most sokkal jobb pilóta vagyok. Nem csak fejben, de a fizikai kondíció tekintetében, és még számtalan más szempontból is. Sokkal jobban is vezetek, mert nyugodtabb vagyok. Ez olyan, amit Jackie Stewart mondogatott nekem, hogy a következő szint, amikor már csak lazán és nyugodtan fogod a kormányt, de mégis többet hozol ki az autóból, és tényleg ez a lényeg.”