A Red Bull csapata tudja a választ arra, amire a Ferrari eddig csak kereste, hogy miért csapkod az első szárny.
Amint a 2011-es bajnoki címért folyó harc véget ért, a Ferrari teljes erőbedobással elkezdett a következő szezonra készülni és fejleszteni. Azzal kezdte, hogy megpróbálta lemásolna a Red Bull flexibilis első szárnyát, de próbálkozásukkal túllőttek a célon: a sajtó munkatársai és a résztvevők is döbbenten figyelték Massa első légterelőjét Indiában és Abu Dhabiban, amely valósággal csapkodott a hosszú egyenesek végén.
Nem volt egyedi a problémájuk, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy ezzel a problémával ők is találkoztak korábban, a Japán Nagydíjon. Az Auto Motor und Sport magazin találta meg a magyarázatot a problémára, miután sikerült megszólaltatniuk egy Red Bull alkalmazottat, név nélkül.
„Ha az abroncsokban alacsony a nyomás, az autó pattog, ez okozza a vibrálást” – mondta el az informátor. Azaz, a hosszú egyenesek végén, a DRS-t használva az autó aerodinamikai terhelése előre tolódik, így, ha kicsi a nyomás a gumikban, az autó pattogni kezd, ezért érnek le az első szárnyak. Azt, hogy a Red Bull névtelen munkatársa segített-e ezzel az információval a Ferrarinak, egyelőre nem tudni.