Vajon mennyire van hatással az emberi érzelmekre a világ legnépszerűbb sportja? A 2012-es Labdarugó Európa-bajnokság hivatalos szponzoraként a Sharp egy eleddig példátlan kezdeményezés keretében a futballszurkolók viselkedésmintáit tanulmányozza majd. Az európai futballkultúrát főként egy mozgó labor, a FanLab kamionja segítségével veszi górcső alá a cég.
Biometrikus adatok felhasználásával a cég azt kívánja feltárni, hogy a szurkolók meddig hajlandók „elmenni”, hogy kedvenc csapatuk sikerét előmozdítsák. A kutatás része egy internetes kérdőív is, amelyet a www.shaprfanlabs.com webcímen lehet elérni, és amelynek köszönhetően bárki részt vehet a kutatásban.
Nyers érzelmek, izzadság a homlokon, zakatoló szívverés, magas pulzus – senki sem izgul jobban, mint a valódi focidrukker, amikor kedvenc csapata épp a gömbölyű bőrlabdát kergeti a téglalap alakú füvesített pályán. De valójában milyen érzelmeket élnek meg a szurkolók egy meccs 90 perce alatt, és mennyire ismerik egyáltalán a csapatukat? Valóban az olaszok és a spanyolok lennének a legemocionálisabbak, a németek pedig ilyenkor is hidegek és racionálisak, ahogy a legtöbb helyzetben képzeljük őket? Az angolok elszántabb ösztönzők lennének, mint a hollandok, a lengyelek, vagy a horvátok? Ha egy csapat a döntőig menetel, vajon megnő a drukkerei száma? A Sharp ezekre és sok más kérdésre is keresi a választ az európai futball-kultúrát vizsgálva.
„Jobban meg akarjuk érteni a szurkolókat, lelkesedésüket, és szenvedélyük mélységeit. Ezért hoztuk létre a FanLabs kutatást. A kutatások hozzájárulnak majd az európai futballkultúrához, amelybe ezáltal a Sharp is jelentősen hozzájárul majd. A FanLabs laborokban a sport tudományos nézőpontba kerül, a tudomány pedig a szenvedély tárgyává válik! Egyedülálló tudás áll majd rendelkezésre a futballrajongók viselkedésmintáiról, reményeikről, ellenfeleikről, a meccseredményekkel kapcsolatos előrejelzéseikről” – mondja Paul Molyneux, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója.
A FanLabs projekt központi eleme a FanLab kamion, egy mobil laboratórium, amely különleges lehetőséget biztosít a futballrajongók vizsgálatához. Az laborban egyszerre 16 drukkoló viselkedésmintáit figyelik meg, miközben meccset néznek. A FanLab kamionja az EB-n résztvevő országokban turnézik majd egészen a 2012 nyarán rendezett végső mérkőzésekig, a bajnokság végére pedig a bajnokságot főrendezőként jegyző Lengyelországba és Ukrajnába is eljut, hogy a helyi szurkolók viselkedését vizsgálja.
„A drukkolók szenvedélyét a neurológia eszközeivel és biometria segítségével is vizsgáljuk majd kiegészítve játékos felmérésekkel. A kutatás több területre is kiterjed, és teljesen új eredményekkel is szolgál majd az európai rajongók elkötelezettségét és mentalitásbeli különbségeit illetően” – magyarázza Molyneux.
A FanLabs weboldala, a www.sharpfanlabs.com, illetve a kiegészítő okostelefonos alkalmazások mindenki számára lehetőséget biztosítanak, hogy a kutatásokban részt vegyenek. A rajongók – néhány kérdést megválaszolva – megtudhatják, mely tipikus rajongói csoportba tartoznak, azt megoszthatják barátaikkal, és azonnal össze is hasonlíthatják magukat.
További információ:
www.sharp.eu
www.youtube.com/user/SharpEurope
www.facebook.com/SharpEurope
www.twitter.com/Sharp_Europe
Sharp EUROTOP Sponsoring
A Sharp Electronics Europe GmbH 2010. augusztus 31. és 2013. December 31. között az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) EUROTOP programjának szponzora. A támogatói megállapodás révén a Sharp megjelenik az UEFA-mérkőzéseken ebben az időszakban. Az U21-es Labdarúgó-Európa-bajnokság és a 2012-es UEFA Labdarúgó-Európa-bajnokság selejtező mérkőzései után a szponzoráció 2012 júliusában az Európa-bajnokság lengyelországi és ukrajnai döntőivel éri el a csúcsát, ami egybeesik a vállalat százéves fennállásának ünnepi évfordulójával is. A szponzoráció 2013-ban zárul, de addig – 2012-es Labdarúgó-Európa-bajnokság mellett – kiterjed a 2013-as U21-es Európa-bajnokságra, a 2012-es Futsal-Európa-bajnokságra, a 2012-2013-as U21-es Labdarúgó-Európa-bajnokságra, illetve a 2013-as Női Labdarúgó-Európa-bajnokságra is. Az együttműködés időtartama alatt a Sharp a sport-szponzoráció terén szerzett többéves tapasztalatára támaszkodik.