Szabó Krisztián a Buggy 1600-as kategóriában az Európa-bajnoki sorozat összetett versenyében a hatodik helyen végzett az autókrosszosoknál, ami elsőéves felnőttként több mint dicséretes. Aligha meglepő, hogy a Felix Promotionnel együttműködő sportoló elégedetten pillantott vissza 2011-re.
Mennyiben más a felnőttek között versenyezni, mint a junioroknál volt?
Nagyon sokban, talán csak az autóban nem, mert a junioroknál is már ilyen típust hajtottam. A vázgeometria és a vezetési stílus ugyanaz, de a mostani kocsi sokkal erősebb. Ezt nem sok időbe tellett megszoknom, a mezőnyt már annál inkább. Amíg a junioroknál egy-egy futamon húszan voltunk, itt harmincan-negyvenen, sőt, Olaszországban ötvenen álltunk rajthoz. Arról meg ne is beszéljünk, mennyivel jobbak itt a pilóták. A junioroknál két-három sráccal kellett igazán versenyeznem, itt legalább tízzel. Aki bekerül a döntőbe, csak jó pilóta lehet.
Visszatekintve van, amit másképp tennél?
Azt hiszem, nincs ilyen. Minden úgy volt jó, ahogyan megtörtént.
Melyik futam volt számodra a legkedvesebb?
Az utolsó előtti, amit Franciaországban tartottak. Az edzésen hetedik lettem, onnan kapaszkodtam fel a dobogóra, a harmadik helyre. Nagy tett volt, ez hagyta a legmélyebb nyomot bennem. De sok ilyen pillanat volt még. Lettországban például a második versenyen a kategóriámban abszolút legjobb időt mentem, de sajnos kizártak.
A kocsival végig minden rendben volt?
Kijöttek a gyerekbetegségei, de nem baj, az első év erre is jó. Ez egy erősebb autó, mint amilyet a junioroknál használtam, és biztos, hogy ebben még javulnia kell a komfortérzetemnek. De ha összecsiszolódunk, minden nagyon jó lesz.
Mennyire? Mi lehet reális cél 2012-ben?
Szeretnék dobogóra állni az összetettben az év végén.
Hányan harcoltok majd ezért?
Majd az első egy-két verseny után kiderül. Aki az idén Európa-bajnok lett, magasabb kategóriába megy, de ahogy hallottam, páran még váltanak. De előfordulhatnak visszaesések is. A tavalyelőtti Európa-bajnok például az idén mögöttem végzett, az is lehet, hogy most őrségváltás lesz nálunk, és a kiürülés után eljön a mi időnk. Ami biztos, hogy két-három pilóta legalább megcélozza az első helyet. A dobogóért én is mindenképpen harcba szállok.