Kimerülten ért célba a Qualisport kamionos tereprali-istálló triója a Silk Way Rally harmadik szelektív szakasza után: a monstrumok kategóriájában a magyar színeket egyedül képviselő alakulat a küzdelmes szelektívet a 16. idővel teljesítette Volgográd és Asztrahán között.
Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Tóth Tamás vezető szerelő a sárga Scaniával sztyeppén és Mauritániát idéző homokon egyaránt száguldott. A terep és a komoly navigációs feladatok mellett a hőség is megterhelő volt a magyar trióra, amely végül 7 óra 12 perc 55 másodperces idővel teljesítette a napi penzumot: ez a 16. hely megszerzésére volt elég a 27 versenyben maradt kamion között, ráadásul a Qualisport a rettegett Kamaz istálló két egységénél is gyorsabbnak bizonyult.
Összetettben a dunaszentbenedeki különítmény visszacsúszott a 16. pozícióba: hétfőn ugyan a 12. helyet birtokolták, de ahogyan arra Czeglédi Péter másodpilóta is számított a szakasz végén, egy elmulasztott GPS-pont miatt a versenybíróság egyórás időbüntetést szabott ki a legénységre. Mivel a középmezőny meglehetősen szoros, a hátralevő négy napon a magyaroknak még bőven lehet esélye a javításra.
A harmadik napot egyébként a monstrumok között Ayrat Mardeev nyerte a Kamazzal, maga mögé utasítva az összetettben vezető márkatársát, Fidraus Kabirovot és a De Rooy-Ivecóval versenyző Hans Stacey-t. Kabirov az élen 41 és fél perccel előzi meg Andrey Karginov Kamazát, míg Stacey-vel szemben hajszál híján 59 perc, az éltrió mögött állomásozó Tatra-menővel, Ales Loprais-val szemben pedig óra 2 perc az előnye.
„Őszintén szólva az előző két nappal ellentétben a mait egyáltalán nem élveztem. A homok olyan volt, mint Afrikában, s mivel erre nem számítottunk, a szükségesnél jóval keményebbre volt állítva a Scania. Egy orosz riválisunkat megpróbáltuk kihúzni, de többszöri próbálkozásra sem sikerült, mert a kamion kezdett megsüllyedni. Volt bőven tevefű is és ezek a részek szinte kirázták a lelket belőlünk. Nem tudom, hogy ki írta ezeket a pályákat, de az biztos, hogy meg akart dolgoztatni mindenkit” – értékelt a befutónál Kovács Miklós, a Qualisport pilótája.
Czeglédi Péter másodpilóta hozzátette: „Ha nem tudtam volna, hogy Oroszországban vagyunk, a puha homok miatt azt hittem volna, hogy Mauritánia a mai szakasz helyszíne. Összességében véve szerintem az útvonal nem kedvezett a kamionoknak, ráadásul a mi helyzetünket rontotta az is, hogy nem volt megfelelő a beállítás, ilyen homokra ugyanis nem számítottunk. A tegnapi napra kaptunk egy órányi időbüntetést, de úgy érzem, hogy a hátralévő napokban bőven lesz lehetőségünk a javításra” – értékelt a rutinos navigátor.
Az autós kategória magyar indulója, az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkóczi László balszerencsés napon van túl: egy féltengely-törés után a páros a 20. helyet érte el Volgográd és Asztrahán között, így az összetettben jelenleg a 10. pozícióban állomásoznak.
A legjobb autós időt Krzysztof Holowczyc érte el az X-Raid istálló BMW-jével: a Stephane Peterhanselt (X-Raid Mini) és Alexander Mironenkót (X-Raid BMW) maga mögé utasítva első szakaszgyőzelmét arató lengyel menő élre állt az összesítésben is. Holowczycot Mironenko 1 óra 27 perc 42 másodperces, míg a 3. pozícióban álló, Nissannal versenyző Alexandre Zheludov 2 óra 5 perc 24 másodperces hátránnyal követi. Peterhansel 2 óra 11 perc 17 másodpercnyi hátránnyal tanyázik a 4. helyen.
Szerdán az asztraháni hurok-szelektív következik: a mezőny az Európa és Ázsia határán meghúzódó város körül teljesít majd egy 400 kilométeres szakaszt, amelynek felén az előrejelzések szerint ismét homokon és dűnén kell bizonyítania a versenyzőknek.
Forrás: Qualisport