A Hell Racing Team rallycross pilótája pontegyezéssel tudta megőrizni kategóriaelsőségét

image

Budapest, 2011. július 20. Nemcsak az Országos Rallycross Bajnokság aktuális futamát rendezték hétvégén a rallycross és autocross versenyek számára átépített, tavaly debütált kakucsi pályán, de a Cseh Nemzeti és a Közép-európai Zóna Trófea futamnak is helyt adott a Kakucsring. A hétvégi versenyen 4 ország több mint 60 pilótája állt rajthoz, köztük a Hell Racing Team ifjú tehetsége, Papp Viktor is.

 A szerencse nem állt mellénk, rögtön az első kvalifikáción sikerült defektet kapnunk, ahogy odaértünk az első murvás részhez, így ezen a futamon nem is tudtunk végigmenni.”- mondta el Papp Viktor. A péceli rallycross versenyző az első és a második selejtező jó eredményei, az abszolút 3. és 4. hely után sajnos a hűtőrendszer meghibásodása miatt a harmadik előfutamot kihagyta, így a döntőben ez csak az ötödik rajtpozícióra volt elég. „A döntőben nagyon jól rajtoltunk, a végjátékban az ötödik helyről az első kanyarban másodikként tudtam elfordulni, amely pozíciót folyamatosan tartani tudtam, ekkor azonban a rettentő hőség, a hűtő meghibásodása és a magas nyomás miatt a vízcső eldurrant, a bal kerékre folyt az összes víz, ami a motort hűtötte volna. A vizes gumival megcsúsztam és nagyon jó barátommal, Lajos Gyulával összeért az autónk. Ez a találkozás számára azonnal a kiesést jelentette, nekem pedig olyan technikai problémát okozott, hogy a következő körben fel kellett adnom a versenyt.

 Mivel a hűtővizem elfolyt, a motor folyamatosan melegedett, nem mertem kockáztatni, nehogy nagyobb baja legyen.”- számolt be a Hell pilótája.  Az elszánt fiatal rallycross versenyző abszolútban így is a negyedik, kategóriájában pedig a harmadik helyen végzett, így pontegyezéssel sikerült megőriznie kategóriaelsőségét. A jelenleg fej-fej mellett élen álló versenyzők között az lehet a döntő, hogy Papp Viktor fiatal vetélytársának autója – többek egybehangzó állítása szerint – szabálytalanul ment az eddigi versenyeken, hiszen a FIA szabályzata kimondja: „Változtatható szelepvezérlés nem megengedett.” Annak ellenére, hogy már több versenyző elgondolkodott a véleményük szerint szabálytalanul rajthoz álló pilóta szereplésének megóvásán, eddig nem történt vele szemben szankció. Ahogy a többiek, Papp Viktor is nagyon nehéz döntést hozott: „Úgy gondolom, egy versenyen alapvető, hogy a szabályokat mindenki betartja nemtől, kortól függetlenül.

Mivel ezúttal sem óvtam, nem vették el tőle az értékes pontokat, így saját bajnoki győzelmemet teszem kockára. Bízom benne, hogy a Hondát szabályossá teszik a következő versenyig.” – mondta el Papp Viktor.

A következő futamig egy hosszabb, közel két hónapos pihenés vár a rallycross pilótákra, Papp Viktor azonban addig sem fog unatkozni. Örömmel veszi, hogy végre van egy kis ideje a Suzukin eddig eljött hibákat orvosolni, hiszen egy vérbeli, megszállott autóépítő mindig talál valami bütykölnivalót versenyautóján. Annyit pedig már most megígér mindenkinek, szeptemberben ugyanilyen elszántsággal áll majd rajthoz és küzd majd, hogy kategóriaelsőségét megerősítse, és összetett helyezésén is javítson.

Forrás: Tóth Eszter

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.