Képek – Forma-1: Barrichello: "A Becketts-kanyar a csúcs!"

image

Nagy dobásra készül hazai versenyén a Williams. Mindkét versenyzőjük, Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg is arra készül, hogy az új fejlesztésekkel „megpakolt” FW32-sel a legjobb tíz közé kerüljön az időmérőn és a futamon is. A két pilóta segítségével most testközelből ismerkedhetünk meg a Brit Nagydíj helyszínével.

Az elmúlt hetekben egyértelművé vált, hogy a HELL által támogatott Williams csapat rátalált a „helyes ösvényre”, és az istálló a valenciai futamon Rubens Barrichello révén már egy negyedik helyet is szerzett. A brit istálló, amely a 90-es években uralta a hazai futamot – hat versenyt nyertek meg 1991-1997 között -, és a most bevetendő újítások segítségével szeretnék felidézni a régi szép időket. Ráadásul mindkét pilóta ismeri a silverstone-i pályát, hisz a veterán brazil 2003-ban nyert, míg több esetben dobogón állt itt, míg Hülkenberg tavaly a GP2 főfutamán a harmadik helyen végzett. Noha egy-két helyen a gyorsasági motoros-világbajnokság miatt átépítették a ringet, szimulátoron, illetve a televízió képernyője előtt már megismerkedtek a legfontosabb változásokkal. Most ismerkedjünk meg a két versenyző segítségével, milyen tempóban kell haladniuk, ha egy igazi gyors kört akarnak száguldani az időmérőn.

barrichello_hulkenberg.jpg

Most nagyon fontos lesz számunkra a pénteki nap, hisz a két szabadedzéseken valamennyi újítást kipróbálhatjuk, és az adatok kiértékelését követően döntünk arról, mit vetünk be ezekből szombaton és vasárnap. A pálya karakterisztikája sokban hasonlít Monzához, igaz abban különbözik a két gyors ring, hogy amíg Monzában a végsebesség az egyik legfontosabb momentum, addig itt a tempós kanyarok miatt az aerodinamikai hatékonyságra helyeződik a lényeg. Ám ha minden igaz, itt magasabb lesz az átlagsebességünk, mint az olasz pályán. Nem foglalkoztat, hogy milyen időjárás lesz a hétvégén, hisz jó idő esetén elég erősnek érzem az atónkat, míg esőben mindig szívesen versenyeztem, és annak idején egy gyenge Hondával is képes voltam a dobogó legalsó fokára felállni“ – kezdte Rubens Barrichello.

williams.jpg

Tavaly éppen itt kezdtem meg a felzárkózást a GP2 bajnokságában, így bízom abban, hogy idén is hasonlóra leszek képes. Napokat töltöttem el a gyárban, hogy az újításokkal és az átépített pályával is megismerkedjek. Egy darabig Oxfordban éltem, így a Brit Nagydíjat a második hazai versenyemnek tartom. Már alig várom, hogy elkezdődjön a pénteki szabadedzés. Mivel itt kiszámíthatatlan az időjárás, azért bízom abban, hogy legalább a három nap alatt hasonló időben körözhetünk. Mivel reptér volt a pálya helyén eredetileg, a pontos beállításokhoz az éppen uralkodó széljárást is figyelembe kell majd vennünk. Azt már most tudom, hogy ugyan nagyon gyors a pálya, de csak néhány előzési pont található rajta“ – vette át a szót Nico Hülkenberg.

Kezdjük a boxutcával a pálya ismertetését. Az előző versenyek helyszínéhez képest itt jóval hosszabb a boxutca – 420 méter -, így egy kerékcsere megközelítőleg húsz másodpercet vesz igénybe. Amiksilverstone_1.jpgor elindulunk a célegyenesben, bizony nem spórolunk a gázpedálon, így mire elérkezünk az első kanyarhoz, már kis híján háromszázas a tempónk. Majd jön egy újabb egyenes, majd a nagy kedvencem, a Maggotts-Becketts kanyarkombináció, amelyből a Becketts számomra a csúcs. Itt is szinte maximális sebességgel zúdulunk át, és a kanyarokban a nagy sebesség miatt legalább 4G erő hat ránk. Innen a Stowe-kanyarig már a háromszázat is átlépjük” – folytatta Barrichello.

A Stowe után jön egy aránylag rövid egyenes, aminek a végén egészen kettesig kapcsolunk vissza, és szá alatti sebességgel jutunk túl a Vale-n. A Club és az azt követő szakasz pedig ismét a száguldásé, pillanatokon belül elérjük a hetes fokozatot. Majd megérkezünk ismét a 13-14-es kanyarkombinációhoz, ahol az előbbi előtt majdnem állóra fékezünk, és utána fokozatos gyorsítással érkezünk meg a ring leghosszabb egyeneséhez” – ismertette meg velünk a pálya következő szakaszát Hülkenberg.

„A tizennégyesből kijőve jön egy hosszú egyenes szakasz, majd egy éles kanyar, ahol megint száz alá megy a tempónk. Ettől kezdve fokozatosan gyorsítunk, miután elhagytuk a Luffield-kanyart. Onnan már csak egy enyhébb kanyar következik, majd megint ráállunk a gázpedálra, és jöhet az újabb majdnem hat kilométeres kör” – zárta a virtuális utazást Barrichello.

Forrás: At&T Williams sajtóközlemény