Felemás időmérő edzésen van túl a hazai futamán a Williams, hiszen amíg Rubens Barrichello (képünkön) ismét bejutott a Q3-ba, és a versenyt a 8. rajtkockából kezdheti meg, addig Nico Hülkenberg a 13. helyről rajtolhat. A veterán brazil végig magabiztos volt a kvalifikáció mindhárom szakaszában, így ha nem akadályozza valami technikai probléma, ismét növelheti majd pontjai számát. Hülkenberg abban bízik, hogy neki szerencsét hoz a versenyen a 13-as szám.
Már a pénteki két szabadedzésen látszott, hogy a hazai versenyén a HELL által támogatott Williams csapat ismét ott lehet a legjobbak között. Nos, a Brit Nagydíj időmérő edzésén az istálló felemásan szerepelt Silverstone-ban, ugyanis amíg Rubens Barrichello a számos újítással felszerelt FW32-sel ismét bekerült a Q3-ba, majd ott a 8. rajthelyet szerezte meg, addig Nico Hülkenberg megállt a Q2-ben, és a 13. helyről vághat neki az 52 körös futamnak. Mivel azonban az autó teljesítménye folyamatosan javult, így a csapat bízhat abban, hogy ismét pontszerzőként fejezheti be valamelyik, vagy adott esetben mindkét versenyzőjük a hazai futamot.
Sam Michael, technikai igazgató nagyon elégedett volt az autók teljesítményével, ugyanakkor kifejezetten mérges volt, amiért Hülkenberget feltartották a Q2-ben. „Ez egy nagyon jó időmérő volt Rubens számára, elégedettek vagyunk a nyolcadik rajthelyével. Ugyanakkor azt sem hallgathatjuk el, hogy szégyen, ami Nicóval történt, aki azért nem jutott be a Q3-ba, mert a gyors körén feltartották. Minden újításunk jól működik, de továbbra is keményen kell azért dolgoznunk, hogy megtarthassuk ezt a teljesítményt. Az eddigiek alapján nem is lehet más a célunk a futamon, mint a pontszerzés.”
Nico Hülkenberg (13. rajthely: Q1 – 1:32.144, Q2 – 1:31.635) a harmadik szabadedzésen a 13. legjobb időt autózta – 1:31.867, 17 megtett kör -, és erről a helyről a délutáni kvalifikációs tréningen sem tudott előrébb lépni. Igaz, az edzés második szakaszában éppen a gyors körében tartotta őt fel Vitantonio Liuzzi, és a gumijai már nem tapadtak annyira a következő körben, hogy javítani tudjon az idején. „A nagy forgalom ma megsemmisítette azt a reményemet, hogy jó eredményt érjek el a kvalifikáción. A Q2-es gyors körömben nagy tempóban érkeztem a kanyarhoz, amikor Liuzzi, aki a boxból érkezett, a kék zászló ellenére nem engedett el. Ezzel tönkretette a gyors körömet, mert később sem engedett el maga mellett. Kicsit küzdöttem az autóval, aminek egyelőre nem tudom az okát, ám a mérnökök segítségével biztos megtaláljuk a helyes megoldást.”
Forrás: At&T Williams sajtóközlemény
Rubens Barrichello (8. rajthely: Q1 – 1:31.424, Q2 –1:31.126, Q3 –1:31.175) akárcsak a pénteki két szabadedzésen, a szombati harmadik gyakorláson is a tizedik legjobb időt autózta – 1:31.581, 16 megtett kör -, azaz stabilan tagja volt a TOP 10-nek. Az időmérőn aztán ismét parádésan szerepelt, és bejutva a Q3-ba, ezúttal a 8. rajthelyet szerezte meg, úgy, hogy csak három ezreddel maradt el az előtte végzett ferraris Massától. „Nagyon jó rajthely a nyolcadik mind a csapat, mind pedig az én számomra. Még van hova fejlődnünk, de a mai eredmény a legjobb, amit remélni lehetett. Nagyon bízom abban, hogy a futamon be tudok kerülni a legjobb hatba. Az autók teljesítményei nagyon közel vannak egymáshoz, és nincs sok előzési pont a pályán, így nagy csaták árán lehet majd előre jutni. A fejlesztéseink jól működnek, de nem szabad ezen a téren megállnunk, ha feljebb akarunk lépni a rangsorban.”