Az edzéseken mindkét Williams villogott, ám a futamon Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg is a pálya poros oldaláról rajtolhatott, ami miatt fontos pozíciókat vesztettek a startnál.
Utána hiába tett meg mindent a két pilóta és a csapat, nem sikerült a pontszerzés. Sam Michael, a brit istálló technikai igazgatója reméli, hogy a hétvégi, 25. Magyar Nagydíjon javítanak, és pontszerző helyeken fejezik be a versenyt.
A Német Nagydíj főpróbái ragyogóan sikerültek a Williams csapat pilótáinak, hisz valamennyi edzést a legjobb tíz között fejezték be. Az időmérőn a Q3-ban alulkormányzottá vált mindkét autó, így Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg is a pálya porosabb feléről rajtolhatott. Emiatt visszacsúsztak néhány helyet, és ezúttal pont nélkül távozott Hockenheimből a Williams, az egyetlen istálló, amely a HELL révén magyar szponzorral rendelkezik a mezőnyben. Sam Michael elárulta, hogy Magyarországra is hoznak újításokat, és abban reménykedik, hogy mindkét versenyzőjük teljesítménye javul a Hungaroringen. Ha mástól nem, akkor a magyar pályán a magyar energiaital pokoli erejétől.
– Mennyire befolyásolta a csapat teljesítményét, hogy amíg pénteken és szombaton esőben gyakorolhattak, addig a futamot száraz időben futották?
Sam Michael: – Mivel volt még néhány új alkatrész, amit szerettünk volna a tréningeken kipróbálni, de a rossz időjárás megakadályozott minket, így azt kell, hogy mondjam, bizony befolyásolta a teljesítményünket a változó idő. Nincs más hátra, ezek tesztelésére most a Hungaroringen kerül majd sor pénteken, beleértve a gumik és a hűtőrendszerek kipróbálását.
– Milyen új alkatrészt vittek Hockenheimbe, és mennyire váltak be ezek a fejlesztések?
Sam Michael: – A diffúzorunkat teszteltük mindkét autón. Mindkét FW32-es jól működött, és a részidők egyértelműen bizonyították, az újítás bevált.
– Már harmadszor fordult elő, hogy a két autó bejut a Q3-ba, de ott nem tudja megismételni, vagy felülmúlni a Q2-ben futott időt. Rájöttek már, miért van ez?
Sam Michael: – Valóban nagyon jól futott mindkét autónk a Q2-ben, és azt hittük, simán elérhetjük az időmérő harmadik szakaszában a 7. és 8. rajtpozíciót. Sajnos mind Rubens, mind pedig Nico kocsija alulkormányzottá vált, így a Q3-ban futott leggyorsabb körük csak a 8. és a 10. helyre lett elég.
– Mindkét pilóta elrontotta a startját. Ez csak a rajtrács porosabb oldala miatt történt, vagy valamilyen technikai gondjuk is akadt a versenyzőknek?
Sam Michael: – Mindketten a piszkosabb oldalról rajtoltak, így nem tudták kihasználni a kocsikban rejlő lehetőségeket. Technikai problémájuk nem volt, így nincs más hátra, gyakorolniuk kell a rajtolást ilyen körülmények között is, hogy máskor ne fordulhasson elő hasonló eset.
– Nico 34 körön keresztül maradt kinn a szuper lágy gumikon. Utólag végiggondolva, jó döntés volt ez?
Sam Michael: – Nico valóban egy nagyon hosszú etapot teljesített az első szett gumikon, talán pár körrel többet is, mint ami ideális volt. A stratégiaváltásunknak nem volt sok veszélye, hisz veszítenivalója nem volt, pontot csak akkor szerezhetett volna, ha kiesnek előle. Viszont ha bejött volna a safety car, nyerő is lehetett volna a taktika, de erre sosem lehet alapozni. Most sem valósult meg.
– A hét végén máris jön a Magyar Nagydíj. Mit vár a Hungaroringen az FW32-sektől?
Sam Michael: – Magyarországra is viszünk néhány új fejlesztést, hisz a csapat keményen dolgozik azon, hogy versenyről versenyre javuljon a teljesítményünk. Természetesen ugyanazzal a céllal megyünk Magyarországra, hogy mindkét autónk bekerüljön a kvalifikáción a Q3-ba, és a futamon pontokat szerezzenek.
XLsport –
Forrás: B. Molnár László