A HELL Racing Team versenyzője elárulta, csapatfőnöke bajnoki címet vár tőle

image

– Kiss Pál Tamás: „Feldob a tét nagysága!” A meseszép Skócia ad otthont a Brit Formula Renault Bajnokság következő fordulójának, amely kiemelkedően fontos az éllovas Kiss Pál Tamás számára.

Az összetett pontversenyben vezető tehetség esetleges knockhill-i sikere esetén akkora előnyre tehet szert, hogy utána már szinte el sem tudja veszíteni a bajnoki címet, amit korábban például Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen is megszerzett. A HELL Racing Team versenyzője jelen pillanatban 11 pont előnnyel rendelkezik, és bízik abban, hogy vasárnap estére tovább tudja növelni fölényét vetélytársaival szemben.

Ahogy közeledik a 2010-es Brit Formula Renault bajnokság vége, úgy kerül egyre inkább a magyar szurkolók figyelmének középpontjába a versenysorozat. Kiss Pál Tamás 11 pont előnnyel vezet összetettben, és három futammal a vége előtt reális esélye van arra, hogy Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen nyomdokaiba lépve megnyerje a sorozatot. Amint azt a fiatal tehetségtől megtudtuk, a mostani hétvége valamennyi pilóta számára egy hatalmas ugrás lesz az ismeretlenbe, hiszen a mezőny  még csak egyetlen alkalommal járt itt tesztelni, ám akkor sózni kellett az aszfaltot, hogy egyáltalán menni tudjanak rajta pár kört.

– Mint mondtad, a knockhill-i ringet nem ismered. Hogyan tudtál felkészülni a pályából?

Kiss Pál Tamás: – Azért a vonalaival tisztában vagyok, dacára annak, hogy maga a pálya szinte ismeretlen számomra. Sőt, nemcsak nekem lesz itt újdonság száguldani, hanem a többieknek is, hiszen amikor egy tesztnapra idejöttünk, olyan körülmények fogadtak minket – például sózták az aszfaltot, hogy egyáltalán rámehessünk -, amelyek lehetetlenné tették a komoly gyakorlást. Éppen ezért valamennyien kicsit vakon fogunk a pályán vezetni.

– Az elmúlt versenyeken folyamatosan technikai problémák akadályoztak meg a dobogós helyek megszerzésében. Sikerült a szerelőknek megoldani ezeket a gondokat?

Kiss Pál Tamás: – A csapat nagyon sokat dolgozott, hogy megint száz százalékos legyen az autóm. A sikeres szereplés érdekében számos új beállítást javasoltak erre a hétvégére, amelyekről a pénteki szabadedzéseken derül majd ki, valóban segítséget jelentenek-e számomra.

– Mivel egyik vetélytársad sem ismeri nálad jobban a pályát, így itt igazán érvényesülhet az egyenlő pályák, egyenlő esélyek elv.

Kiss Pál Tamás: – Lehet, hogy ez így van, de pont ezért szinte lehetetlen megjósolni, mi lesz a futamok végeredménye. Éppen ezért nem is az esélylatolgatással, hanem az eredményes versenyzéssel szeretnék foglalkozni. Úgy megyek ki a pályára, hogy nem számítok semmire, aztán meglátjuk, mire lesz elég, amit ezen a hétvégén kihozok magamból.

– Mindössze három futam van hátra a hétvégi skót versennyel együtt. Őszintén, egy nap hányszor jut eszedbe, hogy elnyerheted a bajnoki címet?

Kiss Pál Tamás: – Természetesen egyre többször gondolok arra, hogy Hamilton és Raikkönen nyomdokaiba lépve én is megnyerhetem a Brit Formula Renault bajnokságot. Ám azt vettem észre, most már inkább feldob a tét nagysága.

– A csapatodban még mindig nem téma, hogy bizonyos célok érdekében a csapattársaidnak segíteni kellene téged a hátralévő versenyeken?

Kiss Pál Tamás: – Ahogy legutóbb is említettem, nem lenne az igazi, ha úgy nyerhetnék, hogy valaki félreáll előlem verseny közben. Ugyanakkor azt sem titkolom, hogy a csapatvezetőnk éppen most jelentette ki, hogy szeretné, ha az egyéni bajnoki címet nekem, míg a konstruktőrit az istállónak sikerülne megnyerni.

– Ha azt vesszük, ez több mint burkolt célzás arra, mi a sorrend csapaton belül…

Kiss Pál Tamás: – Hát, így is fel lehet fogni, mindenesetre a csapattársaimon látom, akár mit mondott a főnök, presztízst csinálnak abból, hogy legyőzzenek. Persze ez rám is igaz, de ez így helyes.

– A múlt hétvégén laza száguldozással készülhettél erre a létfontosságú futamra. Csapatfőnököd nem kapott volna a szívéhez, amikor meglátta volna, hogy felnyílt motorháztető mellett száguldozol?

Kiss Pál Tamás: – Lehet, de én pontosan tudtam, hogy van egy akkora rés, hogy annyit láttam, amennyi a versenyzéshez kellett. Egyébként a Pannóniaringen egy kedves meghívásnak eleget téve száguldozhattam nagyokat csatázva, versenykörülmények között. Tét nélkül mehettem, így nagyon élveztem az egészet, teljesen kikapcsolt.

Amit Knockhillről tudni érdemes
A Knockhill-ben található pálya a skót motorsport nemzeti központja, amely 16 km-re található Dunfermline-től. A pályát – amelyet az 1951-ben bezárt Lethans bánya használaton kívüli összekötő útjaiból hoztak létre – 1974-ben adták át. Aszfaltcsíkja 2,1 km hosszú és 10 méter széles. 1983-ig az egymást váltó tulajdonosok folyamatosan bővítették és fejlesztették a ringet, amely már szinte az összes autó- és motorverseny megrendezésére alkalmas lett, ráadásul kiegészült raliszínpaddal és egy gokart pályával is.

A nézők imádnak ide járni, ugyanis az izgalmas versenyek látványa mellett saját magukat is próbára tehetik a különféle szimulátorokban (többek között egy Ferrarival is körbemehetnek a technika segítségével) Létrehoztak egy fiatalok számára kiépített közlekedési parkot is, ahol az érdeklődők oktatók mellet kapnak lehetőséget arra, hogy vezetői képességeiket fejlesszék.

A Brit Renault Forma bajnokság állása
1. Kiss Pál Tamás 344 pont, 2. Lewis Williamson 333, 3. Will Stevens 330, 4. Tom Blomqvist 324, 5. Harry Tincknell 287.

Az eddigi futamgyőzelmek száma
Kiss Pál Tamás és Lewis Williamson 3, Will Stevens, Tom Blomqvist és Harry Tincknell 2, Ollie Millroy és Marlon Stockinger 1.

XLsport –
Forrás: Tóth Eszter Anna

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.